Google Ads - jak pobrać fakturę?

Google Ads – jak pobrać fakturę?

Google Ads to system, który został stworzony z myślą o przedsiębiorcach chcących jak najszybciej dotrzeć do nowych odbiorców poprzez skuteczną, a jednocześnie celującą w dokładny target kampanię marketingową. Sprawdza się w tym znakomicie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego popularności. Zanim jednak się po niego sięgnie, warto dowiedzieć się nieco więcej na temat bardziej technicznej strony jego użytkowania. Podstawą okazuje się tu być sposób pobierania faktury. Choć ten jest dość intuicyjny, nie dla każdego może być prosty. Zwłaszcza że do faktury trzeba się najpierw dostać. Jak to zrobić i co trzeba wiedzieć na temat faktur? O tym – w dzisiejszym wpisie.

W jaki sposób pobrać fakturę z systemu Google Ads?

Istnieje wiele pytań, na które starają się odpowiedzieć osoby zainteresowanie systemem Google Ads. Jak pobrać fakturę z jego obrębu? To jedno z tych najczęściej przewijających się. Google Ads jest systemem, który w intuicyjny sposób przedstawia wszystko to, co najważniejsze. Nie każdy jednak jest w stanie znaleźć dział z fakturami. Jak więc do niego się dostać?

Należy rozpocząć od zalogowania się na własne konto przy użyciu znanych sobie danych do konta Google. Tuż po tym trafi się do panelu administracyjnego. W jego prawym górnym rogu znajduje się ikonka klucza, w którą trzeba kliknąć. Z menu, które się pokaże trzeba przejść do sekcji „Płatności”, a następnie wybrać opcję z ich podsumowaniem. Po lewej stronie pojawi się menu, w którym trzeba wybrać opcję „Transakcje”. Można też skorzystać z linku „wyświetl transakcje” znajdującego się na odpowiedniej karcie strony głównej panelu administracyjnego.

W nowym dziale pojawi się tabela z filtrem. Można go wykorzystać do wyszczególnienia faktur z danego okresu (domyślnie pokazywane są wszystkie te, które zostały wystawione w przeciągu ostatnich trzech miesięcy). Jeśli przefiltruje się wyniki, w tabeli (pod miesiącem, z którego fakturę chce się pobrać) znaleźć można odnośnik „Domkumenty”. Trzeba w niego kliknąć, wybierając następnie opcję „Faktura miesięczna”. W kolejnym kroku trzeba z kolei kliknąć na numer faktury. Ta wyświetli się w nowym oknie przeglądarki, jeśli zablokowanie wyskakujących okienek nie zostało zablokowane.

Jeśli chce się pobrać fakturę, należy kliknąć na jej numer prawym przyciskiem myszy i w menu przeglądarki wybrać opcję „Zapisz jako”, następnie wskazując lokalizację docelową pliku, który zostanie pobrany na dysk komputera.

Google Ads - jak pobrać fakturę?

Co jeszcze trzeba wiedzieć na temat samych w sobie faktur od Google’a?

Choć Google zadbało, aby w obrębie jego systemu każdy miał prosty dostęp do faktur, istnieje wiele rzeczy, które trzeba wiedzieć na ich temat. Tak, aby nie zostać niczym zaskoczonym przy rozliczaniu się z Urzędem Skarbowym i chęci wpisania kosztów związanych z kampanią marketingową w koszta prowadzenia działalności. Poniżej przedstawiamy te rzeczy, których znajomość uznawana jest tu za podstawę.

  • Google zobowiązuje się do wystawiania faktur do 5 dnia kolejnego miesiąca – jeśli więc chce się uzyskać dostęp do faktury za wrzesień, trzeba będzie poczekać do 5 października. Jeśli zaś w międzyczasie (między 1 a 5 października) pojawi się święto lub weekend, trzeba wziąć pod uwagę możliwość przedłużenia się tego okresu. Warto poinformować o tym własną księgową, choć z Urzędem Skarbowym nie powinno być problemu (zwykle przyjmuje on dokumenty do późniejszego okresu).
  • Nie ma możliwości zmiany nazwy firmy na starszych fakturach – można jednak zmienić pozostałe dane, wystawiając notę korygującą. Google odeśle poprawioną fakturę i potwierdzenie. Nazwę można zmienić, ale nowa będzie się wyświetlała dopiero na przyszłych fakturach.
  • Kwota na fakturze nie zawsze jest równa kwocie wpłaty – faktury są bowiem wystawiane na podstawie rzeczywistych kosztów (tego, ile się wyda na reklamę w danym miesiącu), a nie płatności (tylko wykorzystane środki zaliczają się do faktury).
  • Koszty reklamy nie uwzględniają podatku VAT w przypadku Polski. Jeżeli nie działa się z Irlandii, trzeba będzie samodzielnie określić wysokość podatku, zgodnie ze stawkami obowiązującymi w Polsce.
  • Swoje aktualne dane dotyczące rozliczenia można znaleźć w Ustawieniach. Do nich dostać się można poprzez wybór opcji (ikonka klucza), a następnie przejście do sekcji „Rozliczenia i płatności”.

Podsumowanie

Istnieje wiele rzeczy, które powinno się wiedzieć na temat systemu Google Ads. Jak pobrać fakturę? Jak z niego skutecznie korzystać? W jaki sposób poprawnie rozliczać się z Urzędem Skarbowym z przeprowadzanych z nim transakcji? To tylko niektóre z nich. Wiele zachodu w kwestiach technicznych, w tym również tych ściśle związanych z rozliczaniem się, jest w stanie rozwiązań sięgnięcie po usługi profesjonalnej agencji interaktywnej. Ta nie tylko zoptymalizuje kampanie marketingowe w ramach tegoż systemu i sprawi, że będą one przynosiły więcej zysku, ale też stanie się swoistą furtką rozliczeniową. Będzie się można rozliczać bezpośrednio z nią, to jej pozostawiając kwestie dogadywania wszystkiego innego z Google.