Google Ads - jak działa?

Google Ads – jak działa?

Internetowe kampanie marketingowe już jakiś czas temu stały się podstawą skutecznego marketingu firm nowych oraz doświadczonych. Ich cele są różne. Jedne celują w jak najwyraźniejsze zwiększenie rozpoznawalności konkretnej marki (i towarzyszącej jej strony internetowej), inne zaś – w generowanie konwersji w postaci sprzedanych produktów, wejść na stronę czy wykorzystania formularza kontaktowego. Niezależnie jednak od celu, w przypadku każdej z nich konieczne jest znalezienie środka, który pozwoli na ich skuteczne przeprowadzenie. Jednym z tych popularniejszych i z największym potencjałem jest postawienie na system Google Ads. W dzisiejszym wpisie przedstawimy pokrótce, jak tak właściwie on działa.

Jak działa system reklam Google Ads?

Google Ads to, jak sama nazwa sugeruje, system reklam zarządzany przez firmę Google, pozwalający użytkownikom na zakup reklam w obrębie jego usług oraz zaprzyjaźnionych z nim stron, których właściciele są wydawcami i korzystają z systemu Google Adsense. Jest on systemem o największym na świecie zasięgu – z jednej bowiem strony pozwala osadzić reklamy w obrębie wyników wyszukiwania najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Z drugiej z kolei współpracuje z mnóstwem stron, serwisów i portali, które pozwalają na jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie reklam.

System Google Ads działa w prosty sposób. Tworzy się w nim kampanię, którą trzeba dokładnie stargetować. Przede wszystkim więc wybiera się to, gdzie dokładnie będzie się ona wyświetlać. Chodzi przede wszystkim o słowa kluczowe, w które zamierza się celować, ale też o dobranie wszystkiego pod branże, w której się działa. Ważnym elementem tworzenia kampanii jest też ustalenie budżetu – ten pobierany jest w sposób hybrydowy. Google pobiera bowiem opłatę zarówno za same wyświetlenia reklamy (w tym przypadku jest ona nieco mniejsza), jak i za kliknięcia w nią (tutaj płaci się więcej). Oczywiście wszystko da się kontrolować w panelu statystyk.  Opanowanie systemu Google Ads, jak działa i jakie akcje w obrębie kampanii przynoszą korzyści, a jakie po prostu się nie opłacają jest kluczem do osiągnięcia marketingowego sukcesu właśnie za jego pośrednictwem.Google Ads - jak działa?

Oczywiście kampania to nie tylko dobór słów kluczowych oraz ustalenie budżetu. To także wyznaczenie własnych celów (od niego tak właściwie powinno się rozpocząć), którymi wcale nie muszą być wyświetlenia strony. To także wybór lokalizacji, w jaką się celuje (wcale nie musi ona być globalna, a może być lokalna), odpowiedni dobór treści reklamy oraz bieżące korygowanie wszystkiego w taki sposób, by przynosiło to jak najwięcej korzyści.

Samodzielnie czy przy użyciu profesjonalistów – jak prowadzić kampanie?

Google Ads nie jest systemem, który wydawałby się bardzo skomplikowany. Samo Google zresztą dba o to, by był jak najbardziej intuicyjny i promował samodzielne działanie. Rzeczywiście, stworzenie swojej pierwszej kampanii to kwestia kilku minut – podobnie zresztą, jak opanowanie podstawowych funkcjonalności. Rzecz jednak w tym, że nie zawsze to wystarczy do przebicia się i osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. To wymaga dużo determinacji, testowania i analizowania. Na to zaś nie zawsze jest czas.

Często znacznie lepiej jest postawić na usługi profesjonalistów – firmy, która doskonale wie, jak optymalizować kampanie marketingowe, by te przynosiły jak najwięcej korzyści przy minimalnym zużywaniu budżetu. Postawienie na odpowiednią firmę gwarantuje:

  • opłacalność – samodzielnie tworzone kampanie często okazują się nieowocne w kontekście spełniania podstawowych ich celów w konkretnym budżecie. Te opracowane przez profesjonalistów niemal zawsze są po prostu opłacalne i wykorzystują budżet w najlepszy z możliwych sposobów;
  • możliwość skupienia się na biznesie – Google Ads potrafi pochłaniać mnóstwo czasu – zwłaszcza wtedy, gdy chce się osiągnąć z nim jak największy sukces. Ten czas można poświęcić na właściwy rozwój własnego biznesu, jego stronę marketingową poświęcając profesjonalistom;
  • pewność co do skuteczności – dzięki usługom profesjonalistów ma się pewność, że zrealizuje się własny cel;
  • odpowiednie targetowanie – wycelowanie własnych reklam w odpowiednich odbiorców może być problemem – również dla bardziej doświadczonych właścicieli firm. Często lepiej jest powierzyć to specjalistom.

Google Ads jest systemem, który potrafi przynieść korzyści – ale tylko wtedy, gdy jest prawidłowo wykorzystywany. Stawiając na profesjonalistów nie pozostawia się nic przypadkowi.

Podsumowanie

Wiedząc już, czym jest Google Ads jak działa i jak umiejętnie z niego korzystać można osiągnąć olbrzymi sukces w Internecie. Już teraz dla wielu firm Google Ads stanowi podstawę marketingu internetowego. Z pewnością warto się nim zainteresować, nie zniechęcając się przy tym brakiem większych rezultatów osiąganych za jego pośrednictwem. Na nie bowiem trzeba zapracować, odpowiednio optymalizując własne kampanie. W tym zaś pomóc może odpowiednio wybrana agencja interaktywna. Koniecznie taka, która specjalizuje się w reklamie w obrębie Google Ads.