Google Ads - ile można zarobić?

Google Ads – ile można zarobić?

Google Ads to niesamowicie potężny system, który służy do prowadzenia kampanii marketingowych. Jego rozległości i zaawansowaniu towarzyszy olbrzymi zasięg. Swoją popularność zawdzięcza jednak przede wszystkim skuteczności, która potrafi bić na głowę dowolne inne formy reklamy. Potrafi, ale wcale nie musi. Czy zatem postawienie na ten system jest w stanie przynieść rzeczywisty zarobek? Co ma na to wpływ? Na ten temat wypowiemy się w dzisiejszym wpisie.

Cele kampanii marketingowych a zarobki w Google Ads

Zastanawiając się nad tym, czym jest Google Ads, ile można zrobić na jego wykorzystaniu i jakie są korzyści wynikające z korzystania z niego należy wyjść od własnych celów konkretnej kampanii marketingowej. Te nie zawsze prowadzą do wymiernego i bezpośredniego zarobku. Oczywiście, konwersje w postaci sprzedanych produktów czy usług są tymi najbardziej pożądanymi. Wiele firm jednak jako cel kampanii marketingowej stawia zwiększenie świadomości konkretnej marki czy samej siebie Jest to zgoła odmienny cel, który ciężko jest przełożyć na rzeczywisty zarobek. Zwłaszcza że większa rozpoznawalność buduje również zaufanie, które potrafi procentować w znacznie dalszej perspektywie.

Zanim zatem zacznie się zastanawiać, ile będzie się w stanie „wyciągnąć” z promowania własnej firmy w obrębie usługi Google Ads, warto określić, czy to właśnie na bezpośredni zysk się liczy. 

Google Ads - ile można zarobić?

Od czego zależy to, ile zarobi się na Google Ads?

Google Ads jest systemem, który w dużej mierze uzależniony jest od tego, jak rozplanuje się działania w jego obrębie. Google zaprojektowało go w taki sposób, by to własnym klientom oddawać mnóstwo narzędzi pomagających w zaprojektowaniu efektywnej i przynoszącej korzyści kampanii marketingowej. Z uwagi na to nie da się powiedzieć, ile korzyści może takowa przynieść. Można za to wskazać te rzeczy, które mają największy wpływ na tak zwane konwersje. Tymi wcale nie muszą być bezpośrednie zakupy w sklepie internetowym. Dla wielu idealną konwersją jest sięgnięcie po formularz kontaktowy czy po prostu wejście na stronę i zapoznanie się z jej asortymentem. Co ma zatem wpływ na to, ile ostatecznie zarobi się na usłudze od Google’a?

  • Branża, w której się działa – istnieją branże mniej i bardziej konkurencyjne. Wszystko zależy tutaj od tego, jak bardzo powiązana z Internetem jest wybrana z nich. Jeżeli stopień powiązania jest niewielki, a konkurencja znikoma, na kampanii zarobi się znacznie więcej. Po pierwsze bowiem, będzie ona tańsza. Po drugie zaś – niewielki wybór skłoni użytkowników do głębszego zastanawiania się nad każdą propozycją serwowaną im przez Google.
  • Konkurencja na rynku – im większa jest konkurencja, tym więcej będzie trzeba wydać, by tak właściwie się przez nią przebić. Z konkurencją można jednak walczyć na wiele różnych sposobów. Zazwyczaj jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami. W branżach bardziej konkurencyjnych leży jednak znacznie większy zarobek, a sama konkurencja może działać w sposób motywujący. Z tym jednak, że nie zawsze okaże się ona czymś opłacalnym – często zaś zablokuje najprostsze i najskuteczniejsze drogi ku zarobkowi.
  • Odpowiednia optymalizacja kampanii marketingowej – w projektowaniu kampanii marketingowej w obrębie Google Ads trzeba wykazać się zmysłem analitycznym. Trzeba bowiem nie tylko wybrać odpowiedni kanał (wyszukiwarka lub strony partnerujące Google’owi), ale też określić jak najlepsze słowa kluczowe (to z tym jest największy problem), wskazać target (wiek, płeć, zainteresowania odbiorców) oraz zasięg reklamy (globalny, lokalny, ogólnopolski). Ustawić tutaj można dosłownie wszystko, a każdy z elementów ma tutaj znaczenie w ostatecznym rozrachunku.
  • Analiza i modyfikowanie już utworzonych kampanii marketingowych – rzadko kiedy zdarzają się sytuacje, w których od razu trafia się w dziesiątkę i znajduje się słowo kluczowe oraz ustawienia, które są w stanie przynieść wymierne korzyści. Pierwsze kroki stawiane w ramach Google Ads są zwykle kosztowne, a analiza każdej porażki i sukcesu jest w stanie w największy sposób wpłynąć na zarobek. Z jednej bowiem strony pozwoli pozbyć się kampanii, które nie mają szans powodzenia (nawet dobre słowa kluczowe mogą okazać się nieprzekładające na zysk). Z drugiej z koeli umożliwi zmierzanie w stronę kampanii doskonale radzących sobie z przyciąganiem klientów, generowaniem wyświetleń i kliknięć, a w ostateczności i przynoszeniem firmie zysku.

Potencjał na zarobek za pośrednictwem Google Ads jest zatem olbrzymi. Należy jednak dojść do tego, by umiejętnie go wykorzystać. To z kolei może kosztować. Czas i pieniądze.

Podsumowanie

System reklam kontekstowy od firmy Google jest w stanie przynieść olbrzymie korzyści. Właśnie dlatego aktualnie większe i mniejsze firmy wybierają właśnie Google Ads. Ile można zarobić na sięgnięciu po niego? Nie da się tego określić konkretnie. Wiele tutaj bowiem zależy od właściwej optymalizacji kampanii reklamowej, a duży wpływ na to ma również mnóstwo innych czynników. Jedno jest jednak pewne – aby wszystko działało sprawnie i przynosiło rzeczywiste korzyści, warto zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji interaktywnej, która będzie gwarantem takowych.