Google Ads - ile kosztuje?

Google Ads – ile kosztuje?

Google Ads jest jedną z tych rzeczy, z którymi każda osoba zainteresowana marketingiem internetowym wręcz musi być zapoznana. Tak naprawdę to wokół tego systemu obraca się każda kampania realizowana właśnie w zakresie tegoż marketingu. Ale ile tak naprawdę można wpompować w ten właśnie system, by móc liczyć na satysfakcjonujące efekty? Od czego zależy koszt reklamy w Google Ads? Ile tak właściwie się na nią wyda? Te wszystkie kwestie postaramy się poruszyć w naszym dzisiejszym wpisie.

Jaki jest koszt kampanii przeprowadzanych w ramach systemu Google Ads?

Istnieje wiele osób, które chcą zawczasu dowiedzieć się wszystkiego na temat Google Ads. Ile kosztuje? Na czym polega? Jakich efektów można się spodziewać po zainwestowaniu w ten system? Pojawianie się takich zagadnień w głowie firm inwestujących w marketing internetowych jest jak najbardziej zrozumiałe. Ciekawość nie zawsze można jednak w pełni zaspokoić. Tak jest chociażby w przypadku ceny, która nie jest czymś stałym. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że z systemu Google Ads można korzystać na wiele różnych sposobów, każdy z których generuje zgoła odmienne koszta. Oczywistym jest, że celując w mniej konkurencyjne i „słabsze” słowa kluczowe będzie płaciło się mniej za każde wyświetlenie i kliknięcie. Jeżeli jednak będzie się chciało promować w obrębie słów kluczowych czy branż bardziej konkurencyjnych, w których o odbiorcę walczy wiele firm, będzie to bardziej kosztowne. Naturalnie rzecz biorąc wpływ na ostateczny koszt reklamy ma znacznie więcej czynników. Te wybrane zademonstrujemy w kolejnej części tego artykułu.

Co dokładnie ma wpływ na ten koszt?

Jak już zostało powiedziane powyżej, koszt kampanii marketingowej w obrębie Google Ads jest rzeczą płynną i zależną od wielu różnych czynników. Nie da się więc powiedzieć, ile zapłaci się za reklamę, jeśli nie pozna się wielu indywidualnych możliwości i oczekiwań. Słowem: wszystkiego  tego, co może mieć wpływ na kosztowność konkretnej inwestycji. Choć tego typu rzeczy jest bardzo dużo, poniżej prezentujemy te najważniejsze.

  • Słowa kluczowe, w które się celuje – to od nich przede wszystkim zależy ostateczna cena całej kampanii marketingowej. Więcej słów kluczowych i kampanii obracających się wokół nich będzie generowało większy koszt. Liczy się nie tylko ilość, ale i rodzaj słów kluczowych oraz to, jak wiele wyrazów znajduje się w ich obrębie. Stwarza to spore pole do eksperymentowania właśnie na ich polu.
  • Konkurencyjność własnej branży – niektóre branże są bardziej konkurencyjne od innych – wymagają więc większych nakładów finansowych celem uzyskania skuteczności. Najlepiej jest więc oferować produkty jedyne w swoim rodzaju – wtedy też nie wyda się majątku na ich promowanie.
  • Miejsca wyświetlania reklamy – reklamę można wyświetlić w wybranym przez siebie miejscu i choć większość osób kojarzy reklamy sponsorowane z samą górą wyników wyszukiwania, Google daje możliwość umiejscowienia ich w wielu różnych miejscach.
  • Target reklamy – reklamę można dokładnie stargetować, by wyświetlała się konkretnej grupie odbiorców. Najmniej zapłaci się za grupę bardzo ogólną, a zatem taką, której się nie doprecyzuje. Im większe będą wymagania pod tym względem, tym droższa będzie reklama (bo i będzie w stanie wygenerować więcej konwersji).

Oczywiście trzeba pamiętać, że w Google Ads samodzielnie ustala się swój dobowy (a za sprawą tego również i miesięczny) budżet na reklamy. To, w jaką reklamę się zainwestuje zdefiniuje szybkość jego „pochłaniania”. Istnieją sytuację, w których dzienny budżet rozejdzie się w przeciągu kilkudziesięciu minut. Umiejętnie zoptymalizowana reklama rozłoży go równomiernie w czasie i sprawi, że reklamy będą się wyświetlały ciągle. Przede wszystkim jednak będą trafiały wyłącznie do tych osób, do których finalnie będzie się chciało trafić. Jeśli zaś oferuje się produkty czysto męskie, nie warto kierować ich reklam do kobiet (chyba że w okresie „prezentowym”).Google Ads - ile kosztuje?

Aby najlepiej wykorzystać własny budżet i właściwie rozplanować kampanię marketingową, warto skorzystać z usług profesjonalistów. Dobrze wybrana agencja interaktywna pozwoli zrealizować własne cele i rozwinąć własne skrzydła właśnie w zakresie marketingu internetowego.

Podsumowanie

Zastanawiając się nad tym, czym jest Google Ads, ile kosztuje i jakich efektów można się spodziewać przy jego wykorzystaniu warto mieć świadomość tego, że o kształcie kampanii i wszelkich kwestiach ściśle związanych z ich prowadzeniem decyduje mnóstwo czynników. Wiele tutaj zależy od indywidualnych oczekiwań, ale i możliwości i celów. Każdy budżet przeznaczany na Google Ads może być odpowiedni – pod warunkiem, że umiejętnie dostosuje się własne oczekiwania właśnie do jego wielkości. To z kolei nie zawsze jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.

W optymalnym wykorzystaniu budżetu jest w stanie pomóc agencja interaktywna. Jeżeli więc nie ma się na ten temat żadnego pojęcia, ani też nie posiada się czasu na zgłębienie tajników umiejętnego zarządzania nim, warto skorzystać z jej usług i zdjąć sobie z głowy ten właśnie problem.