Google Ads - co to?

Google Ads – co to?

Google Ads, a dawniej Google Adwords, jest jedną z rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy właściciel firmy planujący podbój Internetu. To ono bowiem stanowi najprostszą furtkę do trafienia do odbiorców, a jednocześnie po prostu sukcesywne rozpoczęcie sprzedaży. Czym jednak tak właściwie jest ten pochodzący od amerykańskiego giganta system? O tym porozmawiamy w dzisiejszym wpisie.

Czym tak właściwie jest Google Ads?

Google Ads to opracowany przez firmę Google system reklamy kontekstowej, który pozwala na emisję różnego rodzaju reklam zarówno w obrębie prowadzonej przez ten amerykański koncern wyszukiwarki (najpopularniejszej na świecie), jak i w obrębie stron internetowych, które biorą udział w programie Google AdSense (a zatem owe reklamy wyświetlają). Reklamy mogą przybierać bardzo różną formę – od typowej i tekstowej, przez graficzną, aż po reklamy publikowane w formie krótkich filmików wideo.

Wiedząc już nieco na temat Google Ads, co to jest i jak wygląda, warto zwrócić uwagę na sposób płacenia za kampanie w jego obrębie. Rozliczanie w Google Ads łączy w sobie dwa systemy. Z jednej strony płaci się za każde tysiąc wyświetleń własnej reklamy. Z drugiej z kolei płaci się (więcej) za każde kliknięcie.

Google Ads pozwala osiągnąć to, co osiąga się przez pozycjonowanie stron (trafienie na szczyt wyszukiwarki internetowej). Z tym jednak, że natychmiastowy efekt wynika tutaj tylko z tego, że płaci się właśnie w sposób bezpośredni. Z uwagi na to system Google Ads często wykorzystywany jest jako coś przejściowego, w co inwestuje się w momencie, w którym jeszcze nie jest widać efektów pozycjonowania. To bowiem ma charakter ciągły, a na pojawienie się pierwszych jego efektów można czekać długimi miesiącami.

Czy w Google Ads opłaca się inwestować?

Google Ads nie bez powodu cieszy się aktualnie tak dużym zainteresowaniem ze strony osób zainteresowanych reklamą internetową. Wynika to przede wszystkim z jego skuteczności. Znając Google Ads, co to jest i jak się z niego korzysta, nie sposób jest nie zobaczyć wszystkich korzyści, które wiążą się z jego

  • możliwość idealnego wstrzelenia się w potrzeby konkretnego klienta – największą zaletą kampanii reklamowych organizowanych w ramach Google Ads jest możliwość dokładnego targetowania, a zatem precyzowania grupy odbiorców, do których chce się dotrzeć. Pozwala to maksymalizować efektywność tej właśnie kampanii oraz przyczynia się do bardzo dużych konwersji. Dzięki temu można na przykład celować wyłącznie w kobiety w określonym wieku – przydatne jeśli oferuje się produkt, którym mężczyźni zapewne nie będą zainteresowani;
  • błyskawiczny zysk – na skuteczność pochodzącą z reklam organizowanych w ramach Google Ads nie trzeba czekać (jak chociażby w przypadku pozycjonowania). Reklama od razu zaczyna wyświetlać się wszystkim tym, którzy znajdują się w wybranym przez siebie kręgu;Google Ads - co to?
  • szansa na trafienie do mnóstwa odbiorców – Google dysponuje nie tylko najpotężniejszą, ale i najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką internetową. Samo to gwarantuje dostęp do praktycznie nieskończonego źródła klientów. Co jednak równie ważne, z usług Google korzysta również mnóstwo wydawców – można więc trafić nie tylko na ekrany wyszukiwarki, ale i stron tematycznych w mgnieniu oka;
  • intuicyjny interfejs – Google Ads zostało stworzone z myślą o początkujących i zaawansowanych użytkownikach. Choć najlepsze efekty można pozyskać sięgając po usługi agencji interaktywnej, która kampanią zajmie się w sposób profesjonalny, można też próbować własnych sił w dysponowaniu budżetem na kampanię marketingową;
  • pełna kontrola nad własnym budżetem – reklamy kontekstowe Google Ads mają to do siebie, że wyświetlają się tylko wtedy, gdy ma się na to budżet. Ich cena zależy od mnóstwa czynników. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie ich zoptymalizowanie – takie, w którym wykorzysta się maksymalny potencjał bez wkładania to nieskończenie wielkich środków. Tutaj nad wszystkim ma się kontrolę i wszystko da się ustawić w taki sposób, by wykorzystywać własny budżet i napędzać swoją sprzedaż. Oczywiście nie zawsze się to uda – często trzeba próbować, testować i sprawdzać. Zawsze jednak można osiągnąć olbrzymią opłacalność z umiejętnie opracowanych i właściwie wdrożonych internetowych kampanii marketingowych.

Podsumowanie

Google Ads jest jedną z podstaw efektywnego, dobrze przemyślanego i po prostu sprawdzającego się w akcji marketingu internetowego. Jako system kompletny i pozwalający trafić do niemal nieograniczonej puli odbiorców, potrafi znakomicie wypromować firmę czy stronę prywatną. Należy jednak pamiętać, że kampanie marketingowe w jego obrębie warto odpowiednio przemyśleć i zoptymalizować. Tak, aby celować wyłącznie w osoby potencjalnie zainteresowane produktem czy usługą, a jednocześnie nie marnować pieniędzy na trafianie do tych, którzy na pewno nie zainteresują się nimi. W tym wszystkim jest w stanie pomóc umiejętnie wybrana agencja interaktywna, która na pewno wdroży rozwiązania idealnie dopasowane do konkretnego klienta.