Google Ads - co to jest?

Google Ads – co to jest?

Umiejętne prowadzenie internetowej kampanii marketingowej to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Żyjemy w końcu w świecie, w którym Internet stał się najpotężniejszym medium o zdecydowanie największym zasięgu. Nieodzowna częścią kampanii marketingowych w jego obrębie już dawno stało się Google Ads, wcześniej zwane Google Adwords. Czym ono tak naprawdę jest i jak rozpocząć korzystanie z niego? O tym – w dzisiejszym wpisie.

Czym jest Google Ads?

To system opracowany przez amerykańską korporację, która stoi za najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Pozwala on każdemu użytkownikowi biznesowemu stworzyć i umiejętnie stargetować własną reklamę w wielu różnych jej formatach – tekstowym, graficznym czy w postaci krótkich materiałów video. Za jego pośrednictwem jest on w stanie trafić na pozycje sponsorowane w wynikach wyszukiwania albo też bezpośrednio na strony internetowe współpracujące z korporacją (w ramach programu Google Adsense). Sprawia to, że Google Ads doskonale uzupełnia pozycjonowanie strony, przynosząc natychmiastowe efekty – idealnie uzupełnia więc kampanię skoncentrowaną właśnie wokół pozycjonowania. Choć to jest bowiem w stanie przynieść świetne efekty, zwykle trzeba na nie długo czekać. Reklamy Google Ads są z kolei bezpośrednie i wyświetlają się od razu po opracowaniu kampanii w systemie i zasileniu własnego konta odpowiednimi środkami.

Google Ads to system, który czerpie z ustalonego budżetu, a opłaty pobiera za same wyświetlenia, ale też kliknięcia w reklamę (te drugie są oczywiście droższe). Warto wiedzieć, że:

  • można połączyć go z systemem Analytics, by jeszcze lepiej śledzić wszelkie konwersje oraz łączyć statystyki zachowań użytkowników z kampaniami reklamowymi, dzięki którym trafią oni na stronę;
  • istnieje możliwość pozyskania kuponu na reklamy – Google często rozsyła je swoim użytkownikom;
  • w Google Ads można korzystać z konta w Google – tego samego, z poziomu którego ma się dostęp do narzędzi dla webmasterów oraz wielu innych usług amerykańskiego giganta;
  • Google Ads dostępne jest w systemie pre-paid, w związku z czym aby się reklamować, trzeba doładować własne wirtualne konto;
  • istnieje możliwość prowadzenia nieograniczonej liczby kampanii reklamowych – nie trzeba więc ograniczać się do zaledwie jeden. Można też między nimi rozdysponować części całościowego budżetu, jaki posiada się na reklamę.

Jak rozpocząć swoją przygodę z tym systemem?

Wiedząc już wszystko na temat Google Ads – co to jest, jak się rozlicza i na czym polega – z pewnością zastanawia się nad tym, jak rozpocząć własną przygodę w jego obrębie, by zrobić to rozsądnie, ale i po prostu nie roztrwonić bezmyślnie własnego budżetu. Podstawą jest stworzenie kampanii testowej, dzięki której będzie można zrozumieć, jak tak właściwie działa system oraz co ma wpływ na to, jak duża jest jego skuteczność. Google Ads - co to jest?Aby jednak to stało się możliwe, trzeba dokonać w nim rejestracji. Można do tego wykorzystać już istniejące konto w dowolnej usłudze Google’a (w tym również w Gmailu). Posiadając swoje konto, należy też zasilić je środkami, które w przyszłości przeznaczy się na kampanię. Nie ma tutaj żadnego limitu, ale warto pamiętać, że doładowywać konto można w każdej chwili.

Zanim jeszcze stworzy się kampanię, trzeba pomyśleć, jaki będzie jej cel. Inny rodzaj kampanii wybiera się do tworzenia rozpoznawalności marki, a inny – do generowania konwersji. Warto też zastanowić się, jaki rodzaj kampanii marketingowej się wybierze. W tym najbardziej popularnym trzeba określić słowa kluczowe, w ramach których będzie się działać. Koniecznie trzeba  też wskazać dokładny target. Mowa o odbiorcach, do których ma się zamiar dotrzeć. Opcji jest całe mnóstwo, a aby wybrać tę najbardziej właściwą, trzeba ustalić profil swojego typowego klienta.

Oczywiście należy pamiętać, że kampanii marketingowej za pośrednictwem Google Ads nie trzeba organizować na własną rękę – zwłaszcza jeśli nie czuje się na siłach. Zawsze można sięgnąć po usługi profesjonalistów, którzy nie tylko ją stworzą, ale i w profesjonalny sposób ją zoptymalizują. Tak, aby była w stanie przynieść realne korzyści i po prostu zrealizować stawiany przed nią cel. To wcale nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać – jest jednak możliwe do wykonania.

Podsumowanie

Google Ads to system, z którego każdy przedsiębiorca i prywatny właściciel strony internetowej powinien korzystać, jeśli poważnie traktuje swoją obecność w Internecie. Tak właściwie korzystanie z niego nie należy do skomplikowanych. Problemem może się okazać jednak optymalne wykorzystanie go – takie, w którym w pełni wykorzysta się posiadany przez siebie budżet, tworząc reklamę nie tylko skutecznie docierającą do potencjalnych klientów, ale i generującą konwersję. Warto pamiętać, że w Polsce działa wiele agencji interaktywnych, które zajmują się tym profesjonalnie. Nie ma sensu więc tracić budżet na puste wyświetlenia – jeśli nie czuje się na siłach, by samodzielnie przeprowadzić skuteczną kampanię, powinno się rozważyć skorzystanie z ich usług.