Google Ads (AdWords) - co to jest i jak to wykorzystać w marketingu firmy?

Google Ads – co to jest i jak to wykorzystać w marketingu firmy?

Obecność w Internecie to dziś podstawa, jeśli chodzi o sprawne funkcjonowanie i skuteczny marketing naszej firmy. Pozyskiwanie klientów, docieranie ze swoim produktem lub usługą do zainteresowanych osób, zwiększanie zysków – to wszystko jest możliwe dzięki odpowiedniej reklamie w sieci. Możliwości jest wiele, jednak bez dwóch zdań kampanie Google Ads w połączeniu z SEO stanowią najlepszy wybór, który przynosi największe rezultaty. Czym jest Google Ads? Jak  wykorzystać kampanię Google Ads w promowaniu własnej firmy? Co zrobić, by takie działanie przyniosło zamierzone efekty?

Czym są Kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads to działania reklamowe, które w swojej pracy wykorzystują wyszukiwarkę Google. Pozwalają wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania, Google Maps, Youtube i w sieci reklamowej Google (na portalach lub blogach). Jak wiadomo, Google jest wybierane przez ponad 90% internautów, co sprawia, że wykorzystywanie jej w reklamie może przynieść szereg korzyści i zamierzonych efektów. Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) opierają się przede wszystkim na linkach sponsorowanych, które wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. 

Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię Google Ads?

W pierwszym kroku należy przede wszystkim stworzyć konto Google Ads. Jeśli mamy konto pocztowe gmail.com, możemy bez problemu połączyć je z kontem Google Ads. Procedura założenia konta jest niezwykle prosta i można poradzić sobie z nią bez najmniejszego problemu. 

Kolejnym, bardzo ważnym elementem,  jest konfiguracja, czyli tworzenie swojej pierwszej kampanii. Należy nadać kampanii nazwę, określić jej cel, który wpłynie na zwiększenie sprzedaży lub też ruchu na stronie. Następnym krokiem jest określenie typu kampanii, wyboru witryn, na jakich mają znaleźć się nasze reklamy czy też wyboru urządzeń, na których nasza kampania będzie zarządzana. Zakładając kampanię, należy również określić budżet dzienny, jaki na reklamę jesteśmy w stanie przeznaczyć. Istotne znaczenie ma również i to, by stworzyć harmonogram wyświetleń, a więc określić, kiedy nasza reklama powinna być wyświetlana, tak, aby docelowo trafić do tej najbardziej zainteresowanej grupy odbiorców. 

Następnym krokiem jest stworzenie grupy reklam. Jak to wygląda? Należy w odpowiedni sposób uporządkować kampanię, tak by dla odpowiednich grup reklam stworzyć odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki takim zabiegom, reklamy są lepiej dopasowane do odpowiednich grup odbiorców. Jeśli na przykład sprzedajemy obuwie, warto stworzyć osobne grupy reklam, dla butów sportowych, dla kozaków, trampek, czy szpilek. Takie grupowanie zapewnia zarówno lepszą jakość kampanii, jak również i lepsze zarządzanie swoim kontem.

Google Ads (AdWords) - co to jest i jak to wykorzystać w marketingu firmy?

Istotne znaczenie dla reklamy Google Ads mają słowa kluczowe. Ich dobór ma priorytetowe znaczenie, gdyż to od nich zależy powodzenie naszych działań w kampanii. Na jakiej podstawie dobierać frazy kluczowe? Bardzo przydatne są do tego profesjonalne narzędzia, na przykład Google Keyword Planner, a także doświadczenie i wiedza dotycząca działania użytkowników wyszukiwarek. Jeśli brakuje nam tych dwóch elementów, wówczas najprościej jest wczuć się w postępowanie klienta i określić, jakie słowa wpisalibyśmy w wyszukiwarkę, gdybyśmy szukali konkretnego produktu lub usługi. 

Kiedy wszystkie te kroki przejdziemy, kolejnym, bardzo ważnym elementem jest już stworzenie swojej pierwszej reklamy Google Ads. Należy podać odpowiedni tytuł, taki, który od razu przyciągnie wzrok potencjalnego klienta. Następnie należy określić treść i frazy reklamy, a na końcu budżet. I już – reklama Google Ads jest gotowa jest do działania. 

A kiedy kampania już działa, niezwykle ważnym elementem jest analizowanie danych. Nie jesteśmy w stanie dokładnie określić, jak zachowa się nasz klient, jak reklama się sprawdzi, czy spotka się z odbiorem. Na podstawie analizy można konfigurować, zmieniać i tak przeobrażać reklamę, by ta przyniosła zamierzony efekt. 

Na jakiej zasadzie działają Kampanie Google Ads?

Kampania Google Ads działa na zasadzie wyświetlania krótkich tekstów reklamowych, które tworzone są na podstawie słów kluczowych. Reklamodawca płaci, jeśli dana reklama zostanie przez użytkownika kliknięta, tak, aby zostać przekierowanym do serwisu reklamodawcy. Reklamy tworzy się dla potencjalnych klientów, a więc dla określonych grup osób, które mogą być zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami. 

Jak wyglądają reklamy Google Ads ( AdWords )? 

Reklamy Google Ads występują w różnej formie, w tym najczęściej w postaci tekstu, które składają się z dwóch nagłówków o długości do 30 znaków, a następnie z pola tekstowego do 80 znaków i adresu URL do 15 znaków. Reklamy te mogą jednak i występować jako bannery, a więc reklamy graficzne, jako sponsorowane treści wideo na YouTubie czy jako reklamy w poczcie Gmail czy wiele innych rozwiązań. Dobierając odpowiednie, należy w pełni kierować się indywidualnymi kwestiami każdego klienta, tak, aby zagwarantować mu pożądane efekty.

  • kampanie Google Ads jako linki sponsorowane;

Płatne reklamy Google Ads widoczne są w górnej części w wynikach wyszukiwania, który wpiszemy odpowiednie słowa kluczowe. W Google reklamy płatne możemy zobaczyć w formie reklamy tekstowej, jak również i reklamy produktowej, z grafiką. 

  • kampanie Google Ads dla sklepów internetowych;

Takie reklamy wyświetlają nazwy sklepów z określonymi produktami, które pojawiają się, gdy wpiszemy określone słowo kluczowe, otrzymując linki do sklepów, w których możemy je zakupić. 

  • Dynamiczne kampanie Google Ads – DSA;

W tych kampaniach używane są algorytmy dopasowań do zapytania, takie same, jakich używa się w przypadku pozycjonowania. W przypadku SEO potrzeba jednak wiele pracy trwającej bardzo długi czas, aby dana strona znalazła się na przykład na liście dziesięciu pierwszych pozycji. W przypadku reklamy wystarczy nieco więcej zapłacić, by nasza reklama znalazła się wysoko na liście. Co więcej, nie ma tutaj nawet znaczenia odpowiedni dobór słów kluczowych czy nagłówków. Tworzymy tekst, a Google Ads sam dobiera nagłówki i sam tworzy linki, które będą odpowiadać konkretnym witrynom. Jedno jest pewne – taka reklama jest na pewno bardziej skuteczna, niż te tradycyjne. 

  • Google Display Network GDN;

W przypadku tego rozwiązania reklamy nie są umieszczane w wyszukiwarce Google, ale na różnego rodzaju stronach internetowych, na blogach tematycznych czy forach. Google nawiązując współpracę z odpowiednimi stronami, pozwala na umieszczanie na nich reklam. Większość blogów, jakie możemy znaleźć w sieci, nie zarabia na samej treści ale właśnie na pojawiających się na stronie reklamach. W przypadku Google Display Network GDN, wyszukiwarka w taki sposób dobiera strony, aby były one dobrze powiązane tematycznie, co sprawia, że odbiorcą jest osoba, która jest potencjalnym klientem. 

  • YouTube i Gmail;

Do kampanii Google należy także Gmail i YouTube, czyli serwisy, które w skuteczny sposób wykorzystują działanie reklam. Jeśli chodzi o YouTube, reklamy wyświetlane są między puszczanymi filmami lub teledyskami, najczęściej także będąc dopasowanymi do potrzeb samych odbiorców. Dzięki YouTube przedsiębiorcy mogą trafić do szerokiego grona potencjalnych odbiorców swoich usług czy produktów. A Gmail? Rozwiązanie to istnieje na rynku od 2015 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Ten darmowy, najbardziej popularny system poczty elektronicznej pozwala wysyłać reklamy do właścicieli poczty, w pełni dopasowując je do ich preferencji. To sprawia, że reklama nie jest przypadkowa i niekoniecznie trafi do kosza, zanim na nią spojrzymy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient się nią zainteresuje i kliknie w odpowiednią reklamę.

Jakie korzyści niosą za sobą kampanie Google Ads?

Każdy, kto tylko zdecyduje się na kampanię Google Ads, może zyskać szereg idących za tym korzyści. Co więc to może nam zagwarantować? 

  • szybki efekt – dzięki kampanii tej można uzyskać szybki efekt, bowiem wraz z uruchomieniem kampanii, od razu klient może trafić na stronę reklamodawcy. Nie trzeba więc czekać na wyniki i pierwsze efekty, bo te mogą być widoczne natychmiast;
  • elastyczność – kampanie dają możliwość łatwego modyfikowania całej kampanii, dlatego też jest ona bardzo elastyczna. W zależności od oferty, jaka w danej chwili się pojawia, tak też można modyfikować całość reklamy,. by przyniosła ona zamierzony efekt; 
  • precyzyję – istotne znaczenie ma precyzja, dzięki której można trafić w potrzeby użytkowników, którzy będą zainteresowani konkretnie danym sklepem, usługą, czy odpowiednim produktem; 
  • monitoring wyników – kampanie Google Ads dają możliwość pełnego monitorowania i nadzorowania pracy. Dzięki monitoringowi można zobaczyć, czy realizuje się zamierzony cel i czy konieczne są jakieś zmiany, aby można było osiągnąć to, na czym nam zależy. 

Dlaczego warto postawić na agencję tworzącą kampanie Google Ads? 

Oczywiście można spróbować krok po kroku samodzielnie przeprowadzić kampanię Google Ads. Jeśli jednak nie mamy wiedzy, a zależy nam na bardzo dobrym efekcie finalnym, wówczas najlepszym wyborem jest postawienie na agencję, która profesjonalnie zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Dlaczego warto wybrać specjalistów? Wykorzystując swoją wiedzę, jak również i doświadczenie, są oni w stanie stworzyć najlepszą i najefektywniejszą kampanię dla danego klienta. Firma tworzy kampanie, odpowiednio je konfiguruje, monitoruje, a do tego również i optymalizuje. Specjalista od kampanii wie, jak dobrać słowa kluczowe, jak ułożyć harmonogram wyświetleń, jak ustalić cele biznesowe klienta, by efektywność reklamy okazała się być najlepsza i przyniosła zamierzone efekty.