Gdzie publikować artykuły SEO?

Gdzie publikować artykuły SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych jest to obecnie bardzo duża gałąź e-biznesu. Tak naprawdę przez ostatnie kilkadziesiąt lat, proces pozycjonowania przeszedł naprawdę bardzo dużą ewolucję, od poziomu prostego pozycjonowania, w którym wystarczyło umieszczać tylko i wyłącznie odpowiednią liczbę słów kluczowych na danej stronie internetowej, po naprawdę bardzo zawiłe i skomplikowane metody, które łączą ze sobą tak naprawdę pozycjonowanie SEO oraz wiele innych metod. To wszystko powoduje, że coraz większa grupa ludzi, która chciałaby sobie zarobić lub dorobić tak naprawdę przy okazji, korzysta z tego, że taki biznes działa, przede wszystkim w Internecie, i że przede wszystkim można na przykład dorobić sobie lub zarabiać, jedną z prostszych form do dorobienia sobie. Polega to na pozycjonowaniu stron za pomocą SEO, a opiera się to w dużej mierze na pisaniu tekstów pozycjonerskich, czyli tak naprawdę na zastaniu copywriterem SEO.

W jaki sposób pracują copywriterzy SEO?

Copywriterzy SEO mogą pracować tak naprawdę na kilka sposobów. Najprostszą i najbardziej dostępną formą jest zarabianie pieniędzy, przez różnego rodzaju portale, na których to klienci zlecają wykonanie różnego rodzaju tekstów pozycjonerskich. Inne metody to praca na własny rachunek, czyli założenie własnej działalności gospodarczej lub pracowanie jako freelancer. Ta pierwsza opcja jest najprostsza. Ta metoda jest przede wszystkim dedykowana dla dwóch grup osób. Pierwsza grupa osób, są to osoby, które są bardzo mało doświadczone w pisaniu tekstów pozycjonerskich. Natomiast druga grupa osób, są to osoby, które tak naprawdę chciałyby sobie tylko od czasu do czasu niewiele dorobić i w ich przypadku, akurat nie ma większego sensu angażowanie się, na przykład w pracę jako freelancer, nie mówiąc już nawet o zakładaniu własnej działalności gospodarczej. W pierwszym przypadku, czyli osób mało doświadczonych, praca dla takiego portalu, jest to naprawdę bardzo dobra szkoła, ponieważ wtedy kiedy podejmujemy się zlecenia i na przykład nie wykonamy go, nazwijmy to wprost niezgodnie ze sztuką SEO, to wówczas dostajemy taki tekst do poprawy, ale oczywiście z odpowiednimi komentarzami, co trzeba zmienić. Dzięki takiemu podejściu mamy czas aby uczyć się  na własnych błędach. Możemy się uczyć, jak należy pisać teksty pozycjonujące. Bardzo szybko okaże się, że nie jest to wcale zbyt trudna sprawa, trzeba się jednak trzymać kilku ważnych reguł, co do tego typu tekstów. Jeśli idzie o zarobki, to na takich portalach specjalnie dużych pieniędzy raczej nie powinniśmy się spodziewać, są to jednak pieniądze na pewno bardziej przyzwoite, niż jakbyśmy porównali tę pracę do innego sposobu dorabiania sobie przez Internet, czyli na przykład wypełniania ankiet. 

Gdzie publikować artykuły SEO?

Freelancer lub własna działalność gospodarcza

Zarabianie jako freelancer lub na własnej działalności gospodarczej jest sprawą całkiem dobrą, ponieważ zarobimy całkiem dobre pieniądze, wiąże się to jednak z tym, że musimy mieć skompletowane odpowiednie portfolio, czyli teksty, z którymi może zapoznać się nasz potencjalny klient. Plus tego rozwiązania jest taki, że jeśli klient szuka jednego o pewnego wykonawcy, to najczęściej chce zapłacić więcej za porządną robotę. Dlatego potrzebujemy dobrego portfolio z różnymi tekstami, aby klient miał możliwość się z nimi zapoznać.

Gdzie publikować teksty SEO? 

Osoby, które pracują jako copywriterzy zarówno na własnej działalności jak i podejmując się zleceń na umowę o dzieło, czasem mają tak zwane wolne przebiegi, co nie zawsze jest dla nich korzystne. W takiej sytuacji można również zarabiać, ale w nieco inny sposób, niż w sposób klasyczny. W takiej sytuacji warto napisać teksty, z dziedzin, które są perspektywiczne jeśli idzie o sprzedaż i publikacja tych artykułów, w celu ich sprzedaży. Wiele osób nie wie jednak, gdzie takie teksty publikować. Sprawa jest jednak dość prosta. Wystarczy wiedzieć gdzie szukać. W sieci tak naprawdę istnieje dość sporo portali, które działają na zasadzie giełd tekstów. Każda osoba, która ma na takim portalu konto jako copywriter, może wstawić tam tekst, który jest wyceniony przez samego autora, więc cena może zostać przez nas nadana taka, jaką uważamy za adekwatną do jakości. Warto jest podkreślić, że tego typu giełdy są całkiem dobrym miejscem do zarabiania pieniędzy, ale należy spełnić kilka warunków. Pierwszy to taki, że musimy mieć sporą bazę tekstów, aby cyklicznie one schodziły, podczas gdy nowe będą zajmowały ich miejsce. Druga sprawa to taka, że teksty muszą być dobrej jakości, a trzecia dotyczy ceny. Powinniśmy wycenić teksty uczciwie, co oznacza, że za tysiąc znaków ze spacjami policzymy sobie zapewne więcej niż dałby nam portal. Oznacza to tyle, że będziemy również mogli pisać mniej, aby zarobić tyle samo co na portalu lub pisząc tyle samo, zarobimy sporo więcej.

Własne teksty możemy również publikować na własnej stronie internetowej. Wówczas pełnią takie teksty rolę dwojaką. Z jednej strony są tekstami, które możemy sprzedać, a z drugiej pełnią niejako funkcję naszego portfolio.