Event marketing - co to?

Event marketing – co to?

Event marketing, co to? To pośrednie narzędzie reklamowe, które pozwala stworzyć emocjonalne połączenie między marką a grupą docelową.Ten rodzaj marketingu obejmuje dwa obszary: opracowanie i realizację własnych wydarzeń promocyjnych oraz promocję w oparciu o głośne wydarzenia publiczne.

Cel event marketingu

Działania marketingowe są prowadzone w celu promowania interesów firmy, wpływania na opinię i zachowanie grupy docelowej.Taki jest cel tego rodzaju marketingu. Aby go osiągnąć, specjaliści ds. marketingu na każdym wydarzeniu reklamowym rozwiązują następujące zadania:

  • Sposób zarządzania przepływem informacji (PR) na eventach, zwracanie uwagi na markę – marketingowcy organizują wydarzenia, po których będą rozmawiać o marce. Wzbudzają zainteresowanie grupy docelowej, motywują do wejścia do nowego sklepu, zapoznania się z produktem.
  • Tworzą wizerunek firmy dla nowych klientów i utrwalają go dla stałych. Event marketing daje możliwość praktycznej interakcji z produktem firmy, aby odczuć korzyści. Stwarza emocjonalną więź między firmą a konsumentami.

Co daje event marketing?

Udane otwarcie motywuje potencjalnych klientów do wejścia do nowej firmy już teraz lub w najbliższej przyszłości. Aby osiągnąć ten cel, ważne jest, aby pomyśleć o wydarzeniu. Podejście – po prostu odtwarzaj muzykę i rozdaj balony już nie działa. Specjaliści od marketingu muszą wybrać temat wydarzenia związany z działalnością firmy i przemyśleć czas trwania eventu. Jeśli wydarzenie będzie trwało zbyt długo, publiczność zacznie się rozpraszać przed jego punktem kulminacyjnym. Jeśli będzie trwało za krótko, pożałują czasu spędzonego na skromnym pokazie.

Aby uzyskać oczekiwany wynik, trzeba:

  • Przemyśleć swój kanał informacyjny lub użyć odpowiedniego wydarzenia na świecie.
  • Prawidłowo określić cel wydarzenia i grupę docelową.
  • Wybrać format, pomysł i narzędzia.
  • Reagować szybko na głośne wydarzenia publiczne.
  • Ogłosić event w mediach, w sieciach społecznościowych, porozumieć się z blogerami, a następnie rozpocząć falę publikacji.

Rodzaje event marketingu

  • Kiedy stosowany jest event marketing? Kiedy otwierany jest nowy obiekt – sklep, restaurację, salon kosmetyczny i tak dalej? Format nadaje się do dowolnych obiektów, na przykład zupełnie nowej firmy, nowego punktu znanej sieci. Na przykład znani wizażyści są zapraszani na prezentację nowego produktu kosmetycznego, nowy sprzęt przemysłowy jest prezentowany klientom korporacyjnym.
  • Zadania. Przyciągnięcie uwagi odbiorców docelowych, zmotywowanie ich do odwiedzenia nowego obiektu. Zapewnienie grupie docelowej wyczerpujących informacje o produkcie, wykazanie jego zalet i zainteresowanie nim. Części rozrywkowej poświęca się niewiele uwagi lub wcale, w zależności od specyfiki produktu.
  • Narzędzia. Najczęściej stosowana jest reklama dźwiękowa, rozdawane są gadżety z logo, stawiane są przed wejściem figurki naturalnej wielkości lub zapraszani są animatorzy. Ponadto do przedstawienia produktu wykorzystywane są standy, panele wideo, projektory z wysokiej, jakości materiałami fotograficznymi i wideo. Narzędzia dobierane są w taki sposób, aby w pełni i wizualnie zademonstrować nowy produkt, w razie potrzeby dać możliwość interakcji z nim.
  • Co daje wydarzenie eventowe? Podczas prezentacji klienci korporacyjni dowiedzą się o nowym produkcie i jego możliwościach. Kiedy eksperci lub celebryci są zapraszani na wydarzenie, twórcy produktów proszą o wsparcie influencerów (osoby wpływowe). Na przykład, jeśli znany fotograf odwiedza prezentację nowej optyki aparatu i docenia rozwój, marketingowcy mogą wykorzystać tę ocenę, jako niezależną opinię eksperta, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż w przyszłości.

Wydarzenia światowe, jako powody marketingowe

Event marketingowcy nie tylko tworzą wydarzenia marketingowe, ale także wykorzystują je do promowania wydarzeń na całym świecie. Głównym celem takiego marketingu jest wykorzystanie szumu wokół głośnego wydarzenia do promocji marki. Niektóre firmy zachwycają publiczność kreacjami o najnowszych wydarzeniach, inne odciągają klientów, a jeszcze inne promują się skandalicznymi reklamami.

Oto przykłady tego typu event marketingu:

  • Sport. Najprostszym przykładem event marketingu w sporcie jest dekoracja trybun na meczach piłki nożnej.
  • Muzyka. Firmy promują swoje marki na festiwalach muzycznych, tworzą strefy zdjęć i autografów, saloniki. Uruchamiają też promocję online, np. publikują reklamy na oficjalnych kontach wydarzeń muzycznych w sieciach społecznościowych.
  • Kino. Premiera wyczekiwanego filmu lub odcinka serialu to dyskutowane wydarzenie dla fanów i okazja do promocji dla firm o tej samej grupie docelowej.
  • Polityka. Firmy, które nie boją się skandalicznej reputacji, są często promowane na wydarzeniach politycznych.
  • Memy w Internecie. Od czasu do czasu w sieci pojawiają się wirusowe obrazy, o których wszyscy mówią. Nawet takie wydarzenia są wykorzystywane przez marki do reklamy.

Nie ma znaczenia, na jakim obszarze wydarzenie miało miejsce. Jeśli może być używane, jako kanał informacyjny, marketingowcy to robią. A im szybsza i bardziej kreatywna jest taka kampania, tym bardziej zapada w pamięć. Rezultatem jest zwiększony nacisk na markę. Event marketing jest narzędziem uniwersalnym, jego możliwości wykorzystywane są do realizacji różnych celów marketingowych.