E-marketing - co to?

E-marketing – co to?

Ze względu na wiele konkretnych zalet koncepcji e-marketingu (marketing internetowy) szybko staje się on jedną z najpopularniejszych form reklamy w Internecie. Prawdopodobnie najważniejszą korzyścią jest możliwość dotarcia do odbiorców na całym świecie przy minimalnym wysiłku. Oczywiście możliwe jest to do zrealizowania za pomocą innych form reklamy, ale tradycyjne formy, takie jak telewizja, radio i prasa łącznie, nie są tak skuteczne w docieraniu do potencjalnych konsumentów na całym świecie, jak marketing internetowy. Nasza firma prowadzi skuteczne kampanie reklamowe a marketingiem online zajmują się tylko doświadczone osoby, które potrafią prowadzić skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach oraz kampanie Google Ads.

E-marketing – co to jest i jak z niego korzystać?

Teraz użytkownicy coraz częściej i z przyjemnością wydają pieniądze w Internecie, więc to właśnie tam trzeba szukać swoich przyszłych nabywców. Czas na konwencjonalne reklamy minął, ludzie są zmęczenie i już jej nie ufają, a e-marketing dostarcza nowych sposobów na opowiedzenie światu o swoim produkcie. Marketing internetowy to działania mające na celu promocję towarów i usług w Internecie. Głównym celem jest przekształcenie odwiedzających stronę w kupujących i zwiększenie zysków.

E-marketing posiada 3 ważne zalety, które odróżniają go od marketingu klasycznego:

  • Interaktywność – w Internecie można bezpośrednio wchodzić w interakcję z odbiorcami, utrzymywać kontakt z klientami i kontrolować w sytuację.
  • Targetowanie – jest to mechanizm, który pozwala wybrać tylko grupę docelową z całej dostępnej grupy odbiorców i wyświetlać jej reklamy.
  • Analityka internetowa – pomaga zrozumieć, które działania były najskuteczniejsze i przyciągnęły do witryny więcej odwiedzających, którzy następnie dokonali zakupów.

Wzrost sprzedaży w e-marketingu opiera się na przyciągnięciu odwiedzających, zwiększeniu wydajności strony i powracaniu klientów. Ale nie wystarczy przyciągnąć odwiedzających, trzeba zmienić ich w obecnych klientów, ponieważ to oni przynoszą zysk firmie. Wszystkie te punkty powinny być brane pod uwagę w strategii internetowej.

Rodzaje i przykłady marketingu internetowego

  • Marketing e-mailowy
  • Marketing szeptany
  • Pozycjonowanie stron www
  • SMM (promocja za pośrednictwem mediów społecznościowych)
  • Artykuły sponsorowane
  • Content marketing (marketing treści).

Marketing internetowy oferuje kanały dla firm o różnych dochodach, strategiach zasięgu i modelach relacji z klientami.

E-marketing - co to?

Strategia e-marketingu

Można zrobić biznes bez strategii, ale nie można się rozwijać. Jeśli przedsiębiorca planuje rozwijać swój biznes i chce inwestować w jego promocję, musi mieć strategię, Jej brak prowadzi do chaotycznych i przypadkowych wydatków. Celem marketingu internetowego jest zwiększenie sprzedaży. Oznacza to, że strategia musi zawierać sekwencję działań zwiększających rentowność firmy. Ale posiadanie opracowanej strategii nie jest magiczną różdżką, która automatycznie zwiększy sprzedaż i wyniesie biznesu na niespotykane dotąd wyżyny. Aby to zadziałało, należy przestrzegać zaplanowanych działań.    

Z jakich kroków składa się strategia e-marketingu?

  • Pierwszym krokiem, od którego powinna rozpocząć się strategia, jest dokładne zdefiniowanie grupy docelowej.Trzeba się dowiedzieć, dlaczego ludzie kupują oferowane produkty i stworzyć profil konsumenta.
  • Drugim krokiem jest zbadanie konkurencji i określenie swojej pozycji w stosunku do nich. Warto wziąć pod uwagę nie tylko bezpośrednich konkurentów, ale również zwrócić uwagę na to, jak ogólnie można rozwiązać problem swoich klientów.
  • Trzecim krokiem jest określenie celów i metod ich osiągnięcia. Zdecydować, jakich narzędzi e-marketingu będzie się używać i w jaki sposób.

Skąd wiadomo, która strategia marketingu online jest prawidłowa?

Właściwa strategia powinna opierać się na rozwijaniu słabych stron firmy i budowaniu mocnych stron oraz zwiększaniu wykorzystywanych posiadanych zasobów. Strategia e-marketingu jest zawsze indywidualna i musi koniecznie opierać się na grupie docelowej, analizie konkurencji, uwzględniać cele biznesowe i opierać się na analityce internetowej.

Najważniejsze korzyści z marketingu internetowego

  • Globalny zasięg. Z Internetu korzysta ponad połowa światowej populacji. E-marketing pozwala na dotarcie do grupy docelowej za pośrednictwem różnych kanałów w różnych krajach i dostosowanie zasięgu reklamowego zgodnie z postawionymi zadaniami. Na przykład można kierować reklamy na Google lub Facebooka na podstawie lokalizacji użytkowników, wybierając kraj, miasto, a nawet region.
  • Precyzja. Oprócz kierowania według lokalizacji, można kierować kampanie na podstawie płci, wieku, nawyków i zachowań użytkowników. Zaawansowane technologie e-marketingu pomagają reklamować produkty właściwym osobom we właściwym miejscu i wtedy, gdy jest najbardziej prawdopodobne, że je kupią.
  • Rentowność. Marketing online jest znacznie tańszy niż marketing tradycyjny, ponieważ nie wymaga zasobów fizycznych. Jego wysoka dokładność sprawia, że jest opłacalny, ponieważ płaci się za zainteresowanie ludzi. W przypadku reklamy tradycyjnej można się tylko domyślać, ile osób uzna ją za trafną. A zgadywanie zajmuje dużo czasu i pieniędzy.
  • Pozytywne wrażenia użytkownika. Marketing online pomaga zapewnić odbiorcom spersonalizowane zakupy. Na przykład można wysyłać e-maile na podstawie danych udostępnianych przez użytkowników. Z kolei reklamy na Facebooku są oparte na preferencjach użytkowników oraz grupach i stronach, które lubią.
  • Automatyzacja. Procesy takie jak generowanie i pozyskiwanie leadów, po utrzymanie klienta można skonfigurować raz, a potem będą działać niezależnie. Na przykład automatyczne wątki e-mailowe to świetny sposób na odciążenie działu marketingu i zespołu wsparcia. Automatyzacja umożliwia wysyłanie klientom na czas potrzebnych informacji, które pomogą im poruszać się po ścieżce kupującego. Marketing online zapewnia szereg możliwości dzięki ogromnej liczbie kanałów kontaktu z odbiorcami.