Dział SEO - co to jest?

Dział SEO – co to jest?

Tak samo agencje SEO, jak też dział SEO w firmie bezpośrednio związane są z marketingiem internetowym. Obecnie do dyspozycji przedsiębiorców, ale przede wszystkich profesjonalistów, jest szereg narzędzi, które pozwalają na odpowiednią promocję marki. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych elementów Internetu jest wyszukiwarka, która pozwala na dostęp do konkretnych informacji. Niezależnie od ich typu, do dyspozycji użytkownika jest szereg witryn, które stanowią odpowiedź na jego zapytanie. Może tam znaleźć tak samo przydatne informacje, ale również produkty i usługi. Dlatego niezbędne jest prowadzenie prac, które pozwolą konkretnej stronie na zdobycie lepszej pozycji na liście wyników. SEO, czyli optymalizacja strony pod silnik wyszukiwarki, wiąże się z kompleksowymi pracami, które prowadzone są na wielu płaszczyznach. Same prace podzielone są na dwie kategorie, takie jak off page SEO i on page SEO. Jednak posiadają wspólny mianownik – zwiększenie atrakcyjności strony pod kątem algorytmu wyszukiwarki.

Optymalizacja strony pod silnik wyszukiwarki – dlaczego jest ważna?

Posiadanie strony internetowej jest istotnym elementem we współczesnym marketingu internetowym. Jednak automatycznie nie oznacza, iż klienci będą mieć łatwiejszy dostęp do witryny Jeśli strona dotyczy konkretnego zagadnienia, które wiąże się ze świadczeniem usług, często wyświetlana będzie między innymi wynikami na liście. Działania SEO mają na celu poprawę tej pozycji. To przekłada się tak naprawdę na ilość potencjalnych klientów. Najbardziej atrakcyjne miejsca, to oczywiście te na pierwszej stronie. Przede wszystkim dlatego, że właśnie tam większość użytkowników podejmuje swoje decyzje. Rzadko zdarza się, by śledzić dalsze wyniki. 

Jak w krótkim czasie wypozycjonować stronę?

Tak na prawdę działania SEO muszą być prowadzone regularnie i konsekwentnie. Nie istnieje możliwość natychmiastowego polepszenia pozycji strony na liście w sposób bezpłatny. Jednak w wyszukiwarkach dostępne są reklamy płatne. Oznacza to, iż tego typu strony wyświetlane są w pierwszej kolejności niezależnie od tego, jaka jest ich wyjściowa pozycja na liście. Jest to forma płatnej reklamy, która może stanowić ważne narzędzie w ogólnym pozycjonowaniu strony, jak też zwiększenia jej zasięgów. Jednak korzystanie z tego typu reklam musi być poparte innymi czynnościami marketingowymi.

Dział SEO - co to jest?

Czy firmy posiadają swoje działy SEO?

W dużej mierze usługi związane z pozycjonowaniem stron realizowane są przez niezależne agencje marketingowe. Małym firmom nie opłaca się zatrudnianie stałego pracownika SEO, dlatego korzystają z usług firm wewnętrznych. Jednak duże firmy, świadome tego, jak ogromną dźwignią handlu jest marketing, a także, jak duży potencjał sprzedażowy niesie ze sobą Internet, można powiedzieć, że zatrudniają specjalistów SEO na etat. W takiej sytuacji mogą oni poświęcić cały swój czas pracy pod kątem konkretnej witryny, co przekłada się także na ogólne wyniki.

Jakie działania wchodzą w kompetencje działu SEO?

Pojęcie SEO to szeroki termin. Z uwagi, iż chodzi o optymalizację strony pod kątem silnika wyszukiwarki, w pierwszej kolejności trzeba wiedzieć, jakie kryteria są kluczowe, jeśli chodzi o polepszenie pozycji na liście wyników. Dlatego, zanim podjęte zostaną jakiekolwiek kroki, niezbędne jest wykonanie audytu SEO. Przy użyciu odpowiednim narzędzi, możliwe jest stwierdzenie, które obszary witryny wymagają aktualizacji. Dotyczy to zarówno szaty graficznej, kodu źródłowego, treści wraz ze słowami kluczowymi, czy coraz silniej rozwiniętego obszaru UX. 

Czym jest UX?

Skrót ten pochodzi z języka angielskiego – User Experience. Chodzi przede wszystkim o doświadczenia użytkownika w zetknięciu ze stroną, a zwłaszcza o tworzenie pozytywnych doświadczeń. Może to sprowadzać się do nowoczesnej, atrakcyjnej szaty graficznej, czytelnego, przejrzystego menu, jasno przedstawionych informacji na stronie, jak też innych elementów, które mają realny wpływ na to, jakie strona wywrze wrażenie na użytkowniku. To coraz ważniejszy obszar SEO.

Off page SEO i On Page SEO – co to znaczy?

W przypadku off page chodzi przede wszystkim o szereg działań zewnętrznych, które sprowadzają się między innymi do tworzenia linkowania, które prowadzi do strony, jak też zaufaniem do domeny, które pozyskiwane jest poprzez powiązania, czy sygnały z mediów społecznościowych. On page to wszelkiego rodzaju działania, które są ściśle związane ze stroną: jej contentem, czyli treściami, kodem źródłowym, czy architekturą. Czytelność strony i prostota jest użytkowania odgrywają istotną rolę w procesie pozycjonowania, jak też tworzenia pozytywnych doświadczeń użytkownika. Tylko kompleksowe podejście do zagadnienia SEO przekłada się na realne efekty.