Dlaczego warto połączyć konto Google Ads klienta z Search Console?

Dlaczego warto połączyć konto Google Ads klienta z Search Console?

Google Ads jest narzędziem potężnym, pozwalającym na stworzenie dowolnej kreacji reklamowej i trafienie z nią do najszerszego na świecie grona odbiorców. Nie ulega wątpliwości, że skorzystanie z niego jest w stanie przynieść całe mnóstwo korzyści. Choć jednak nie każdy wie, usługę tę da się połączyć z wieloma innymi związanymi ze stroną firmą klienta decydującego się na reklamowanie przy użyciu tego narzędzia. Dziś skupimy się na jego integracji z tak zwanym Search Console. Dlaczego warto się jej dopuścić i jak to zrobić? To wszystko wyjaśnimy w dzisiejszym wpisie.

Jeżeli prowadzi się agencję interaktywną i chce się jak najlepiej zadbać o klientów, dla których prowadzi się kampanie w Google Ads, warto pozyskać informacje na temat usług bliźniaczych i powiązanych, które są w stanie jeszcze lepiej je zoptymalizować i doprowadzić do jeszcze lepszych efektów.

Co tak właściwie zyskuje się łącząc konto Google Ads z Search Console?

Google Search Console jest narzędziem, które pozwala w świetny sposób przejrzeć raporty związane z tym, jak wygląda konkretna strona z perspektywy wyszukiwarki internetowej oraz w jaki sposób jest ona przystosowana do pojawiania się w organicznych wynikach wyszukiwania (w skrócie: tych, które nie są płatne, a są za to naturalne). To właśnie na tych wynikach skupia się ta usługa, pozwalająca zrozumieć, jak wyszukiwarka widzi stronę, ale też dająca mnóstwo dodatkowych narzędzi do zwiększenia jej widoczności w wynikach niesponsorowanych. Dlaczego warto połączyć konto Google Ads klienta z Search Console? Przede wszystkim dlatego, że:

  • Dzięki temu można pozyskać jeszcze szersze raporty skuteczności – analizowanie raportów jest jedną z podstaw efektywnego prowadzenia kampanii marketingowej Google Ads. Wzbogacenie ich o dodatkowe dane pochodzące z Search Console pozwoli jeszcze skuteczniej śledzić osiągane efekty i ewentualnie modyfikować strategię w zależności od tego, jak to wszystko będzie przebiegać.
  • Gwarantuje to pozyskiwanie natychmiastowych alertów o problemach – Search Console stale monitoruje stan danej witryny internetowej i na bieżąco podpowiada, co w jej obrębie wymaga pilnej zmiany, a co może negatywnie wpływać na jej pozycję w wyszukiwarce internetowej. Pozycja w wynikach organicznych niejednokrotnie rzutuje również na to, gdzie znajduje się ona w wynikach sponsorowanych oraz ile tak właściwie będzie trzeba zapłacić za jej obecność właśnie w ich obrębie. Dlatego też tak ważne jest śledzenie wszelkich nieprawidłowości.
  • Można w ten sposób porównywać wyniki organiczne do tych płatnych – dzięki temu będzie się w stanie określić, które ze słów kluczowych warto promować, a na których skupić się bardziej w kontekście pozycjonowania niż w ramach płatnej reklamy. Konto Google Ads można wtedy wykorzystać jeszcze lepiej do tego, co jest w stanie doprowadzić do rzeczywistego wzrostu konwersji.
  • Gwarantuje to wygodniejszy dostęp do obu tych usług – najważniejsze opcje, które najczęściej interesują klienta znajdą się w jego panelu Google Ads. Nie będzie więc musiał logować się osobno do Search Console i tam ich poszukiwać. Dzięki temu zaoszczędzi mnóstwo czasu, który będzie w stanie poświęcić na rozwój i lepszą optymalizację strony.

Połączenie konta Google Ads z Search Console jest też szalenie przydatne z perspektywy klientów, którzy inwestują również w pozycjonowanie własnej strony internetowej. Dzięki temu będą oni mogli połączyć te dwie rzeczy ze sobą tak, aby ze sobą nie kolidowały, a budżet był zarządzany w jeszcze bardziej efektywny sposób. To tak właściwie jedyne najbardziej logiczne rozwiązanie właśnie w tym zakresie.

Dlaczego warto połączyć konto Google Ads klienta z Search Console?

Jak tak właściwie to zrobić?

Samo połączenie konta Search Console i Google Ads nie należy do najtrudniejszych. Należy zalogować się do tego drugiego, a następnie wybrać ikonkę narzędzi w prawym górnym rogu konta. Po przejściu do sekcji „Konfiguracja” należy z kolei wybrać opcję „Połączone Konta”, tam znajdując „Search Console. Teraz wystarczy wybrać opcję szczegółów i kliknąć w przycisk służący do połączenia (można dokonać kilku połączeń, jeśli ma się na to ochotę). Kolejny krok to podanie adresu witryny, którą chce się sparować, a następnie po prostu podążanie za pojawiającymi się na ekranie instrukcjami.

Warto pamiętać, że konto Search Console zawsze można rozparować od Google Ads, jeśli tylko poczuje się taką potrzebę. Można też zmienić jego konfigurację, z poziomu tego samego działu, w którym dodawało się połączenie.

Podsumowanie

Choć Google Ads jest potężnym narzędziem, na którym Twoi klienci na pewno skorzystają (jeśli odpowiednio zoptymalizujesz ich kampanię, oczywiście), z pewnością lepsze i bardziej satysfakcjonujące efekty uzyskają przy połączeniu go z Search Console. To umożliwi im efektywniejszą pracę nad ich własną stroną, dzięki której szybko sprawią, że reklamy będą nie tylko efektywniejsze, ale i mniej kosztowne. Choć bowiem nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, duży wpływ na to ma sama reklamowana strona i to, jakie wyniki osiąga ona bez wsparcia reklamowego.