Dlaczego warto być na wysokich pozycjach w Google?

Dlaczego warto być na wysokich pozycjach w Google?

Pozycjonowanie stron jest dzisiaj jednym z najważniejszych elementów marketingu w Internecie. Choć wymaga bardzo dużego nakładu pracy i jeszcze większej ilości cierpliwości, osiągnięte rezultaty przynoszą wiele wymiernych korzyści. Domena znajdująca się na dobrze widocznym miejscu w wynikach wyszukiwania sprawia, iż coraz większa liczba użytkowników dowiaduje się o marce, pozytywnie wpływa na rozpoznawalność przedsiębiorstwa oraz znacząco przekłada się na rosnące wyniki sprzedaży. 

Dlaczego warto zainwestować w SEO?

Ponoć jak chcemy coś dobrze schować, wystarczy ukryć to na drugiej stronie wyników wyszukiwania. I choć to tylko mało śmieszny żart branżowy, jest w nim bardzo dużo prawdy. Większość osób wyszukujących wybraną frazę kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie, jedynie odsetek internautów decyduje się na przejście do kolejnych zakładek. Nic w tym dziwnego, skoro znajdują odpowiedź na swoje zapytanie praktycznie od razu. Co bardzo ważne, zaledwie 20 – 30% użytkowników wyszukiwarek klika w płatne wyniki wyszukiwania. To pokazuje, że o wiele silniejszym działaniem jest właśnie SEO. Nie oznacza to jednak, że płatne kampanie są bezużyteczne – jest to bardzo dobra forma wsparcia pozycjonowania i szansa dla firm, które mają nikłe szanse na znalezienie się na pierwszej stronie w sposób organiczny. Optymalizacja serwisu i tak zwane czynności off – site dają za to długofalowe i najbardziej stabilne rezultaty. Co więcej, w ogólnym rozrachunku są one również najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. 

Dlaczego warto być na wysokich pozycjach w Google?

Jakie są zalety zajmowania wysokiej pozycji w Google?

Czy faktycznie pozycjonowanie warte jest takiego nakładu pracy, czasu i pieniędzy? Zalety w tym kontekście możemy wymieniać praktycznie bez końca, dlatego skupimy się jedynie na najważniejszych aspektach. 

Zwiększenie widoczności w sieci

Wzrost widoczności witryny jest bardzo ważny, jednak musimy zwrócić uwagę na bardzo ważną kwestię, a mianowicie na odpowiednie słowa kluczowe. Ogólne, lokalne, long – tail, brandowe czy jeszcze innego rodzaju – ich wybór jest zasadniczy dla powodzenia całej strategii SEO. Co z tego, że zajmiemy miejsce w TOP3 wyników wyszukiwania na frazę, która jest wpisywana raz w miesiącu? Lepiej skupić się na takich, które będą miały realny wpływ na konwersję. Wypozycjonowanie serwisu potrwa wówczas dłużej, jednak przyniesie rzeczywiste efekty bez zbędnego przepalania budżetu.

Generowanie wartościowego ruchu – pozyskiwanie nowych klientów

Dobra widoczność strony jest zwykle równoznaczna z większym ruchem użytkowników. Tym samym łatwo można pozyskać nowych potencjalnych klientów, którzy znacznie chętniej wybierają strony, które znajdują się pierwszych stronach SERP-ów. Sam ruch to oczywiście nie wszystko – chcemy przecież, aby przynosił on zysk. Dlatego też kluczowe są dalsze decyzje osób wchodzących na stronę, którymi musimy odpowiednio pokierować

Budowanie wizerunku eksperta w swojej branży

Zdobywając jedną z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania zwiększamy rozpoznawalność naszej marki, a dodatkowo w łatwy sposób możemy zbudować wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Wartościowe SEO opiera się między innymi na wysokiej jakości contencie, w tym i na tworzeniu artykułów blogowych. Tworząc treści możemy dzielić się swoją wiedzą branżową, odpowiadać na pytania klientów, poprawiać świadomość marki. Tym samym staniemy się rzetelnym i godnym zaufania źródłem informacji.

Sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją

Niezależnie od branży i rodzaju prowadzonej działalności, konkurencja w Internecie jest bardzo duża. Nie jest ona jednak tożsama z konkurencją rynkową, gdyż dotyczy przede wszystkim tych samych fraz, na które pozycjonują się dane firmy. Warto podjąć świadome i w pełni przemyślane działania SEO, które pomogą prześcignąć konkurencyjne marki w rankingu wyszukiwań. W ten sposób będziemy w stanie pozyskać większą ilość klientów niż firmy, których domeny znajdują się niżej od naszej.

Relatywnie tania reklama w Internecie

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga wiele czasu, wiedzy oraz cierpliwości. W związku z tym przeważnie decydujemy się na powierzenie tych działań profesjonalnej agencji, która jest w stanie stworzyć skuteczną strategię i wdrożyć cały plan w życie. Choć koszt takiej usługi może wydawać się mocno obciążający, dobrze jest spojrzeć na to z dalszej perspektywy. Zbudowanie wysokiej i stabilnej pozycji w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania spowoduje, iż generowany będzie duży ruch na stronie i wzrośnie sprzedaż produktów lub usług. Wydatki ponoszone w związku z SEO w porównaniu z wypracowanymi wynikami staną się automatycznie praktycznie nieodczuwalne, a sam rezultat będzie utrzymywany przez bardzo długi czas. Dla porównania, nieustanna inwestycja w płatne reklamy nigdy nie zwróci się w takim samym stopniu i będzie o wiele mniej efektywna.

Wzrost zysków i dalszy rozwój firmy

Rosnące zyski, czyli najważniejszy aspekt każdego biznesu – komu na tym nie zależy? Docierając do użytkowników dzięki dobrej widoczności witryny to już połowa sukcesu. Osoby wyszukujące daną frazę w Google doskonale wiedzą, czego szukają, a ich zapytania są bardzo konkretne. Pozycjonując się na precyzyjne słowa kluczowe można więc dotrzeć bezpośrednio do swojej grupy docelowej, co zwiększy konwersję i sprzedaż. Tym samym wzrosną zyski przedsiębiorstwa, dzięki czemu można będzie dalej rozwijać swoją markę i inwestować w dalsze działania SEO.

A jednak! Warto postawić na SEO

Wymieniliśmy najważniejsze naszym zdaniem powody, dla których warto pozycjonować swoją stronę. Jest ich o wiele więcej, jednak zależą one przede wszystkim od rodzaju działalności i branży, w której się obraca. Przedstawione argumenty są natomiast o wiele bardziej niż wystarczające, aby chociaż spróbować tego niezwykłego elementu marketingu, jakim jest SEO. Jesteśmy przekonani, że po kilkunastu tygodniach nikt nie będzie chciał już rezygnować z pozycjonowania.