Display marketing - co to jest?

Display marketing – co to jest?

Display marketing w Internecie, to świetny sposób na wyrażenie siebie poprzez emocjonalną prezentację.To także rozwiązanie kwestii zwiększania świadomości marki, a także kilkukrotnego zwiększenia grona odbiorców produktów. Informacja tekstowa, dźwiękowa i graficzna, ma na celu przyciągnięcie uwagi grupy docelowej do materiałów reklamowych zarówno poprzez media tradycyjne jak i poprzez nowe media – technologie cyfrowe i sieciowe.

Display marketing, co to jest?

Display marketing to inaczej reklama graficzna, którą można podzielić na reklamę klasyczną i internetową. Ponieważ jednak źródła internetowe coraz częściej zastępują telewizję, radio i media drukowane, marketing online staje się jednym z najpopularniejszych środków promocji.

Rodzaje display marketing

Najczęściej media kojarzy się z reklamami graficznymi, gdyż skupiają się na percepcji wizualnej, ale w rzeczywistości display marketing w Internecie to cały zestaw wizualnych i dźwiękowych materiałów reklamowych, wśród których oprócz bannerowej reklamy medialnej, wyróżnić można także filmy, branding oraz bloki tekstowe i graficzne.

Banery w display marketing

Banery to statyczne lub interaktywne bloki graficzne składające się z kilku slajdów z płatnością za czas, liczbą wyświetleń na stronie PPV lub kliknięciami reklam PPC. Ten rodzaj reklamy graficznej w przeciwieństwie do reklam kontekstowych, nie charakteryzuje się wysoką zawartością informacyjną ani przeładowanymi komponentami: reklamodawca w pierwszej kolejności chce być zauważony. Intryga, atrakcyjny design, prawidłowe rozmieszczenie – to główne elementy udanej reklamy bannerowej.

  • Górna linia – bloki reklamowe umieszczone nad główną treścią strony i nazwane analogicznie do banerów ulicznych wykonanych ze sztucznego płótna do reklamy zewnętrznej. Banery górnej linii o wysokości do 90 pikseli zajmują całą szerokość okna przeglądarki, a po zmianie rozmiaru rozciągają się lub kurczą.
  • Media interaktywne (rich-media) – bogate reklamowe banery flash, które otwierają się nad treścią strony i mogą być uzupełnione dźwiękiem i animacją.Ten rodzaj display marketing pozwala uatrakcyjnić reklamę ze względu na jej interaktywność, jednak jest to dość agresywny sposób promowania produktu, który nie jest lubiany przez wszystkich użytkowników.
  • Element graficzny (pop-under) – moduł reklamowy, po kliknięciu, którego w nowym oknie przeglądarki otworzy się strona z treściami reklamowymi. Celem takiego modułu jest zwrócenie uwagi odbiorców na przekaz reklamowy po zamknięciu przeglądanej strony internetowej. Jednak w niektórych przypadkach (zwłaszcza w przypadku dźwięku) takie reklamy mogą denerwować odwiedzających.
  • Bannery – rozwijające się (zrzut ekranu) – szablon reklamowy w przypadku użycia dwóch flash-video: jeden dla banera o normalnym rozmiarze, a drugi – dla rozwinięcia do 100% rozmiaru okna (pełny ekran). Rozwinięcie banera następuje w momencie wystąpienia zdarzenia: najechania myszką, kliknięcia lub w danym momencie animacji.
  • Banery imitujące, które są banerem, który pojawia się w lewym lub prawym dolnym rogu strony i przypomina wiadomość w sieciach społecznościowych, serwisach randkowych itp. Ten format nie denerwuje użytkowników, natomiast dobrze przyciągające uwagę dzięki skutecznej imitacji.

Display marketing - co to jest?

Display marketing – reklama wideo, branding 

Reklama wideo to stosunkowo nowy rodzaj display marketing w Internecie, związany z szeroką dystrybucją treści wideo i ich dużą popularnością wśród użytkowników. Serwisy wideo, takie jak YouTube oraz duże zasoby wideo (wiadomości, sieci społecznościowe itp.) stanowią doskonałą platformę do reklamy. Filmy reklamowe, które są odtwarzane przed rozpoczęciem oglądania przez użytkownika wybranej treści. W przeciwieństwie do reklam telewizyjnych trwają nie dłużej niż 10-15 sekund, ponieważ same filmy w Internecie zwykle trwają tylko kilka minut.

Branding to najdroższy rodzaj display marketing w Internecie, na który mogą sobie pozwolić tylko duże i znane firmy dysponujące solidnym budżetem reklamowym. Głównym celem brandingu jest promocja wizerunku marki, a także zwrócenie uwagi grupy docelowej na ważne wydarzenia, np. promocje, premiery filmowe, urodziny firmy itp. Efekt uzyskuje się poprzez wykorzystanie markowych, łatwo rozpoznawalnych elementów marki klienta w projektowaniu samej platformy reklamowej, dlatego branding realizowany jest tylko na popularnych serwisach.

Wśród powszechnych technik jest kolorowanie paska wyszukiwania, tworzenie zakładki reklamowej, zastąpienie kursora interaktywnym obiektem reklamowym, ujednolicona koncepcja banerów reklamowych itp. Przykładem brandingu może być stworzenie unikalnego podłoża strony.Ten rodzaj reklamy displayowej jest zwykle ograniczony czasowo do wydarzenia i jest opłacany przez cały czas trwania wyświetlania. Kreatywny branding zawsze przyciąga uwagę ludzi, nie powodując irytacji, ale opracowanie wysokiej jakości kampanii reklamowej tego typu wymaga udziału prawdziwych profesjonalistów.

Bloki tekstowo-graficzne.Ten rodzaj reklamy displayowej różni się od reklamy bannerowej tym, że jest przekazem informacyjnym i jest bardziej podobny nie do reklamy, ale do rekomendacji redaktorów strony i powoduje większe zaufanie wśród odwiedzających. Bloki tekstowe i graficzne są znacznie prostsze pod względem produkcyjnym i nie wymagają dużych nakładów finansowych na misterny projekt, ale jednocześnie, ze względu na zgodność z tematyką strony oraz obecność słów wywołujących i elementów CTA, robią doskonałą pracę z zadaniem – przyciągnięcie uwagi grupy docelowej do propozycji reklamowej.