fbpx

Content marketing - co to?

Content Marketing Marketing

Content marketing – co to? Treści wysokiej jakości mają ogromne znaczenie w sieci. Od lat mówi się o wielkiej roli content marketingu w internecie. Specjaliści podkreślają, że w tej chwili jest to absolutnie najważniejszy element działań marketingowych. W przypadku, gdy na danej stronie internetowej nie brakuje dobrych jakościowo treści, jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest znacznie wyższa. Dodatkowo, obecność wartościowych artykułów powoduje, że odwiedzający stronę użytkownicy zyskują przekonanie, że dana marka rzeczywiście zatrudnia fachowców.

Co to jest content marketing? 

Content marketing zamiennie określa się jako marketing treści. Jest to określenie dla szeregu działań, których celem jest wzbudzenie jak największego zainteresowania wśród użytkowników internetu. Dzieje się to poprzez publikację wartościowych treści. Publikowane artykuły muszą być atrakcyjne dla osób, które będą je czytały. Decydując się na działania w ramach content marketingu należy starannie określić grupę docelową, do której dane treści będą kierowane. Istotą content marketingu jest także próba budowania długofalowych relacji z czytelnikami, którzy dzięki danemu portalowi mogą zyskać stały dostęp do rzetelnego źródła wiedzy. 

Przedstawiając to innymi słowami: content marketing to po prostu tworzenie treści na potrzeby internetu. Dzięki nim internauci mają dostęp do sprawdzonej wiedzy na dany temat. Najczęściej stosowane formuły content marketingu to artykuły sponsorowane, wszelkiego rodzaju poradniki, artykuły eksperckie, webinary czy nawet infografiki. To, na jakie formy content marketingu powinna zdecydować się dana firma, zależy od jej indywidualnych cech a także potrzeb jej klientów. Przykładowo: gdy chodzi o sklep internetowy, podstawą content marketingu musi być oczywiście firmowy blog tematyczny, w którym potencjalni klienci znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania, np. jakie sukienki są modne w tym sezonie, co kupić na święta, jak skompletować strój narciarza itd. 

Content is a king 

W odniesieniu do internetowych treści stosuje się powiedzenie „content is a king” autorstwa Billa Gatesa, założyciela Microsoftu pochodzące z jego eseju z 1996 roku. Gates pisał tam, że internet w przyszłości stanie się ogromnym rynkiem treści i jak się okazało – miał stuprocentową rację. W swoim artykule dodawał, że wszędzie tam, gdzie będą pojawiały się treści odpowiedniej jakości, będą również pieniądze. Jego przewidywania mówiły o tym, że to na treściach zarabiana będzie większość pieniędzy w sieci. 

Omawiane powiedzenie w dalszym ciągu jest stosowane przez wszystkich specjalistów SEO, którzy pomagają różnym podmiotom „wybić się” w wyszukiwarkach. Obecność odpowiednich treści może przesądzić o sukcesie danej strony internetowej. Ważne jest jednak to, by te treści charakteryzowały się odpowiednio wysoką jakością. Dana witryna musi spełniać wymagania grona użytkowników a także odpowiadać rygorystycznym normom wyszukiwarek. W przeciwnym razie osiągnięcie sukcesu będzie znacznie trudniejsze. 

Content marketing – nie tylko treści pisane!

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w ramach content marketingu wyróżnia się wiele różnorodnych form – nie tylko treści pisane. Wynika to oczywiście z tego, iż każda treść umieszona przez nas w internecie może przesądzić o naszym marketingowym sukcesie. Na content marketing składają się wymienione już wyżej infografiki, ale także filmy wideo, podcasty (nagrania audio), zdjęcia, webinary (szkolenia) czy prezentacje. 

Liczba przykładów zastosowania content marketingu jest tak naprawdę nieograniczona – wszystko zależy od naszych potrzeb i… wyobraźni. Bardzo ważne jest to, by forma treści była właściwie dobrana do specyfiki prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Wtedy z pewnością uda nam się osiągnąć sukces. 

Cele content marketingu 

Najważniejszym celem content marketingu jest wzbudzenie zainteresowania określonym produktem lub usługą. W internecie zainteresowanie można zaobserwować jako wzrost liczy użytkowników na stronie, lajki na Facebooku, wzrost zamówień itd. Jeśli mamy firmowego bloga, na którym jest dużo wartościowych treści, jest to nasz ogromny atut, który możemy wykorzystać w rywalizacji z podmiotami konkurencyjnymi. 

Content na naszym firmowym blogu jest na bieżąco poddawany wszechstronnej ocenie przez wyszukiwarki. Zawartość strony musi być przygotowana w taki sposób, by odpowiadała tym wymogom. Szczególną uwagę należy zwracać na właściwe rozmieszczenie słów kluczowych. Bardzo ważne są także potrzeby użytkowników, którzy zazwyczaj chcą po prostu uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie. 

Jednym z celów content marketingu jest próba zbudowania relacji z klientem i jego edukacji. Każdy produkt jest kierowany do nieco innej grupy docelowej, co także ma wpływ na określone trudności w sprzedaży. Bardzo ważnym elementem strategii content marketingu jest także możliwość udowodnienia potencjalnym klientom, że nasza firma posiada szerokie kompetencje w danej dziedzinie. Gdy na firmowym blogu jest mnóstwo wartościowych treści, wtedy osoby zainteresowane zakupem będą bardziej skłonne do sfinalizowania transakcji.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!