Content Marketing – dlaczego jest tak ważny?

Content Marketing – dlaczego jest tak ważny?

Na pozycjonowanie stron składa się wiele różnych czynników. Wśród nich jedną z ważniejszych rzeczy jest content marketing. Rozwój mechanizmów, które blokują reklamy graficzne w Internecie, wpłynął na jeszcze większe zainteresowanie marketingiem treści, stąd też coraz częściej można spotkać się ze stwierdzeniem “content is the king”. Strategia całego contentu niesie za sobą wiele korzyści, które pozytywnie wpłyną na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Czym jest content marketing?

W języku polskim content marketing oznacza marketing treści. Jest to jedna z dziedzin marketingu Internetu, która polega na regularnym tworzeniu i dystrybucji przydatnych treści. Ich celem jest zainteresowanie i utrzymanie konkretnej grupy odbiorców w taki sposób, żeby nakłonić ich do skorzystania z oferty danej firmy. W dużej mierze content marketing to treści pisane takie, jak blogi firmowe, poradniki, treści eksperckie, opisy produktów, recenzje, wywiady, jednak nie tylko. Inne formy reklamy, na przykład audiobooki, zdjęcia, podcasty czy filmy wideo również wpływają na sukces strony.

W przypadku wszelkich treści, jakie są publikowane w Internecie, należy je odpowiednio zoptymalizować pod wyszukiwarki internetowe, czyli wdrożyć zasady SEO. Pisanie i publikowanie atrakcyjnych i ciekawych dla internautów artykułów sprzyja budowaniu linków oraz zwiększa wiarygodność strony i jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google biorą pod uwagę zarówno treść strony internetowej, ich jakość, jak i wartość tekstów. Google sprawdza czy udostępnione treści nie mają błędów, są naturalne, przejrzyste, bogate i unikalne. 

Wybierając odpowiedni kanał do udostępniania swoich treści należy wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów. Content marketing daje możliwość przygotowania materiałów pod kątem odbiorcy – to znaczy, że umożliwia określenie konkretnych kanałów do konkretnych odbiorców. Żeby osiągnąć cel i dotrzeć do konkretnej grupy ludzi stosuje się różne techniki i portale, a także media społecznościowe. Do najważniejszych i najczęściej wykorzystywanych należą: Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn i YouTube. Regularne dostarczanie treści przyniesie same zadowalające efekty również dlatego, że pozwoli na wypozycjonowanie strony internetowej. Oznacza to, że strona będzie wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania i zwiększy to prawdopodobieństwo kliknięcia w  domenę przez użytkownika. Przyczynia się to do rozwoju biznesu i pozwala na pozyskanie nowych klientów. 

Content Marketing – dlaczego jest tak ważny?

Dlaczego content marketing jest ważny? 

Dla współczesnych odbiorców jakość i wartość widocznych treści jest bardzo ważna. Głównym zadaniem content marketingu jest przyciąganie nowych odbiorców i zainteresowanie ich swoją usługą lub produktem. Największą korzyścią, jaką może przynieść content marketing jest oczywiście większa liczba odwiedzin witryny, co bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż. Dobre jakościowo teksty są w stanie wzbudzić zaufanie klientów i wykreować profesjonalny wizerunek marki. Co więcej, grupa znanych osób wspierających daną firmę jest bardzo dobrym wsparciem dla dalszych działań marketingowych, w tym również kampanii i akcji promocyjnych. Dzięki temu łatwiej i szybciej można pozyskać jeszcze większą grupę odbiorców. 

Content marketing jest znakomitym sposobem na to, żeby zbliżyć się do potencjalnego klienta i poznać jego potrzeby. Stały kontakt przez media społecznościowe może się znacznie przyczynić do zbudowania trwałej relacji z przyszłymi klientami. Dodatkowo, jeśli chcemy mieć pewność, że treści, które publikujemy będą miały wpływ na na wysokie pozycje, trzeba optymalizować je pod kątem konkretnych słów kluczowych. Należy zrobić analizę i skrupulatny research, żeby dowiedzieć się, jakie frazy sprawdzą się w tym konkretnym przypadku. Warto zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które składają się z więcej niż jednego terminu i zawężają pole wyszukiwań – tak zwane long tail keywords.  

Jak podejść do content marketingu? 

Content marketing powinien być oparty o przemyślaną strategię, zawierać odpowiednie formy przekazu, przewidywane działania oraz cele, które będą pozwalały na mierzenie efektywności. W niektórych przypadkach działamy w branży, która nie jest wystarczająco popularna – wtedy musimy w odpowiedni sposób zareklamować i przedstawić swoje usługi. Dzięki odpowiedniej treści możemy przybliżyć daną tematykę i pozyskać nowych klientów. Należy pamiętać, że im bardziej wartościowe artykuły znajdą się na stronie, tym więcej osób będzie chciało się z nimi zapoznać, tym więc większe znaczenie będzie ona miała dla Google. Wdrożenie działań z zakresu content marketingu przynosi wiele korzyści dla marki, szczególnie dla takiej, która większą część działań wykonuje w Internecie. Regularne dostarczanie treści pozwala na nawiązanie relacji z klientem, a także wypozycjonowanie strony internetowej. Gwarantuje to, że strona będzie wyświetlana znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony, które nie aktualizują swoich podstron i blogów. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że użytkownik wpisujący daną frazę trafi właśnie na naszą witrynę.