connect marketing co to jest

Connect marketing – co to jest?

Connect marketing, co to jest? To marketing treści, czyli technologia marketingowa służąca do tworzenia i dystrybucji treści na żądanie w celu przyciągnięcia docelowej grupy odbiorców. Zadaniem technologii jest skłonienie konsumenta do podjęcia ukierunkowanych działań, zaangażowanie go do swojego scenariusza. Marketing treści to informacje, które potencjalny nabywca otrzymuje we właściwym czasie i miejscu. Stał się on, bowiem głównym nurtem rozwoju marketingu internetowego w ogóle.

Główne korzyści content marketingu

Marketing treści to długofalowa strategia marketingowa, której celem jest przyciągnięcie docelowych odbiorców i budowanie relacji opartych na zaufaniu. Aby osiągnąć swoje cele, marketingowcy tworzą i rozpowszechniają odpowiednie treści. Trzeba poznać swoich potencjalnych nabywców ich potrzeby i zainteresowania. Zrobić swoje badania, zebrać jak najwięcej cennych informacji. Poznać wiek klientów, zawód, status społeczny, wykształcenie, miejsce zamieszkania, hobby, preferencje.Tworzyć treści, które będą interesujące dla grupy docelowej i pomogą rozwiązać istniejące problemy.

Korzyści to:

  • Sprzedaż pośrednia za pośrednictwem treści żądanych przez odbiorców.
  • Marketing treści nie jest bezpośrednio ukierunkowany na daną markę, ale sprawia, że jest ona rozpoznawalna.
  • Promocja marki wymaga mniejszego budżetu niż klasyczne metody reklamowe.
  • Pozycje w wynikach wyszukiwania poprawiają się. Kochają naturalne linki.
  • Ruch w wyszukiwarkach rośnie dzięki wzrostowi – w końcu content marketing oznacza stały wzrost liczby nowych materiałów w serwisie, co oznacza, że rośnie liczba promowanych zapytań.
  • Wzmacnia autorytet firmy lub marki, tworzenie wysokiej jakości treści sprawi, że można stać się ekspertem zarówno w oczach konsumenta, jak i konkurencji.
  • Marketing treści jest naturalny! To nie jest presja na wyniki wyszukiwania ze względu na linki SEO. Oznacza to, że na dłuższą metę dokładnie to będzie poszukiwane przez wyszukiwarki.

Jak widać, jest kilka plusów. Marketing treści buduje zaufanie, wiarygodność, co z kolei niweluje opór klienta. Potrzebne informacje to opis korzyści, jakie klient otrzyma z określonego produktu lub usługi.Treść rządzi w Internecie, ponieważ konsumenci szukają informacji, które mogą rozwiązać ich problemy. Jeśli chodzi o content marketing, jego celem nie jest faktycznie sprzedaż towarów (to ważne, ale nie na pierwszym planie), ale kształtowanie relacji z klientem. Przede wszystkim poufne. Konieczne jest zorganizowanie pracy w taki sposób, aby ludzie poznali i zaufali na tyle, aby robić interesy lub wybierać towary i usługi.

Kanały rozpowszechniania informacji

Główną bronią i narzędziem content marketingu jest informacja i tylko informacja. Ale ważny dodatek informacje wysokiej jakości. Pierwszym i głównym zadaniem, które należy rozwiązać, jest wypełnienie witryny dobrą treścią, ale trzeba pamiętać, że nie tylko wypełni i zapomni, trzeba stale pisać na stronie. Gdy wejdzie się na ścieżkę content marketingu, nie będzie już można się od niej odwrócić. Drugim krokiem jest wybór odpowiednich witryn do zamieszczania informacji i przemyślenie kanałów ich dystrybucji.

Priorytetowo warto traktować następujące kanały dystrybucji dla strategii treści:

  • Wyszukiwarki, naturalne wyniki wyszukiwania
  • Kontekstowe systemy reklamowe
  • Direct Mail (utrzymywanie firmowej listy mailingowej na temat firmy)
  • Media społecznościowe (utrzymywanie własnych grup i oficjalnych stron oraz wykorzystywanie innych grup, jako kanałów dystrybucji informacji)
  • Specjalistyczne publikacje internetowe na temat firmy (oraz w content marketingu – będą to artykuły, a nie media)
  • Blogosfera (utrzymywanie własnego bloga firmowego i przyciąganie najlepszych blogerów do rozpowszechniania informacji).

Trzeba publikować artykuły na tematycznych blogach, tworzyć listę mailingową dla użytkowników, odwiedzać sieci społecznościowe, jeśli jest się wystarczająco silnym i postawić sobie za zadanie zwiększenie świadomości marki i budowanie lojalności odbiorców wobec swojej firmy. Ale przede wszystkim należy pomyśleć o promowaniu swojej witryny w ruchu (a więc w szerokim rdzeniu semantycznym). Nie ma sensu korzystać z innych kanałów wpływu, dopóki nie rozwiąże się problemu przyciągania naturalnego ruchu z wyników wyszukiwania. I tu właśnie content marketing da poważne wsparcie. Rozpowszechnianie interesujących treści docelowych odbiorców online to jedyny sposób na zwiększenie liczby naturalnych linków do witryny.

Co może być bardziej niezawodne niż relacja oparta na zaufaniu?

Marketing treści jest obecnie wykorzystywany przez wielkie międzynarodowe korporacje, małe firmy, a nawet pojedynczych biznesmenów. Jedynym powodem, dla którego to robią, jest to, że działa content marketing. Jest najskuteczniejszy, gdy przeciętna osoba otrzymuje tysiąc reklam i ofert dziennie. Marketing treści sprawia, że człowiek zatrzymuje się, czyta, myśli, wybiera i kupuje.Tak, to naprawdę możliwe uda się stworzyć strategię marketingową, która pomoże nawiązać kontakt z klientami. Jeśli więc interesuje właściciela firmy content marketing, nowa ewolucja marketingu, firma zajmująca się kampaniami reklamowymi pomoże zbudować strategię biznesową, aby przyciągnąć nowych klientów.