fbpx

Co to jest zaplecze SEO?

Pozycjonowanie stron

Co to jest zaplecze SEO? Niemal każdy, kto choć trochę zapoznał się z marketingiem internetowym rozważał zainwestowanie w pozycjonowanie własnej strony. Jest ono procesem nie tylko coraz popularniejszym, ale i – a może przede wszystkim – znanym ze swojej niebywałej skuteczności. Zanim się po niego sięgnie trzeba jednak zapoznać się z mnóstwem terminów, które mu towarzyszą, a które mogą okazać się kluczowe w pełnym wykorzystaniu go. Jednym z nich jest zaplecze SEO. Czym ono tak właściwie jest i jak je stworzyć? Czy tak właściwie warto podejmować się tego na własną rękę? O tym wszystkim opowiemy w naszym dzisiejszym wpisie.

Czym jest zaplecze SEO?

Co to jest zaplecze SEO? Co to jest zaplecze SEO?Jego mianem zaplecza SEO określa się sieć serwisów internetowych stworzonych wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu tak zwanej „strony-matki”, czyli głównego posiadanego przez siebie serwisu internetowego. Zaplecze w późniejszej perspektywie będzie służyło pozyskiwaniu linków tematycznych do owej strony. Właśnie dlatego w procesie jego powstawania dba się nie tylko o jego rozległość (im więcej domen i serwisów, tym lepiej), ale i o jakość (serwisy te trzeba wypełnić wartościowymi treściami). Dobre zaplecze SEO to takie, które jest zróżnicowane. Nie chodzi tutaj wyłącznie o wygląd każdej kolejnej jego strony, ale też o to, na jakim serwerze się znajduje (najlepiej byłoby, gdyby każda była na innym).

Każda ze stron z zaplecza musi być w pełni samodzielna i nie może wykazywać żadnego powiązania z jakąkolwiek inną. Ma być osobnym, wartościowym tworem. Warto mieć to na uwadze również przy pozyskiwaniu linków do niej. Tak, strony zapleczowe również trzeba pozycjonować. Z tym jednak, że tutaj nie nastawia się na konkretne słowa kluczowe, a raczej na poprawę ich szeroko pojętej wartości.

Jak stworzyć własne zaplecze SEO?

Tworzenie własnego SEO może być nie lada wyzwaniem. na pewno jest zaś czymś czaso- i pracochłonnym. Poniżej przedstawiamy schemat w przypadku powstawania jednej strony zapleczowej. Tych najlepiej jest zrobić co najmniej kilkanaście – w miarę czasu powinno przybywać ich coraz więcej.

  1. Wybranie serwera internetowego, koniecznie takiego z adresem IP nie tożsamym z tymi, z których już się korzysta. Oczywiście nie jest zabronione korzystanie z tego samego, jednak wybranie innego to pewna forma dywersyfikacji. Jeśli ma się taką możliwość, powinno się celować w ten znajdujący się w innej lokalizacji.
  2. Zainwestowanie w domenę internetową – najwięcej wartości mają te z końcówkami krajowymi („.pl”). Rozsądnym będzie wybranie domeny ze słowem kluczowym wskazującym na tematykę, ale i z pewnego rodzaju historią (jeśli kiedyś istniała na niej strona, można wykorzystać to na własną korzyść). Zaplecza nie powinno stawiać się na subdomenach.
  3. Postawienie strony internetowej – najczęściej stawia się tutaj na system zarządzania treścią WordPress, który słynie z doskonałego przystosowania do działań SEO. Tutaj jednak również można pokusić się o pewnego rodzaju zróżnicowanie – im go więcej, tym lepiej.
  4. Wybranie unikalnego szablonu strony, najlepiej spośród płatnych motywów. Można posłużyć się także tymi darmowymi – zawsze jednak trzeba je dopasować do własnych potrzeb.
  5. Wypełnienie strony zapleczowej treścią, najlepiej tą idealnie przystosowaną pod SEO. Im bardziej wartościowa i profesjonalnie napisana, tym lepiej.
  6. Pozycjonowanie strony zapleczowej w dokładnie taki sposób, jak promuje się stronę główną. Z tym jednak, że oczywiście bez inwestowania w to mnóstwa budżetu.

Oczywiście strony zapleczowe trzeba regularnie aktualizować. Cały ten proces powtarza się w przypadku każdej z kilkunastu początkowych. Regularnie trzeba zwiększać ich ilość, a następnie po prostu zaktualizować je o kolejne treści SEO i pozycjonowanie. Ważne jest w tym wszystkim śledzenie efektów dokonywanych działań, ale też – po jakimś czasie – wstawianie treści z odnośnikami do strony głównej. To jednak powinno przyjść co najmniej po kilkunastu miesiącach intensywnej pracy właśnie nad zapleczem.

Warto wiedzieć: w przypadku mniejszych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem, przygotowywanie własnego zaplecza może nie mieć większego sensu. Na pozyskanie przez nie pewnego rodzaju efektywności trzeba poczekać naprawdę dużo. Często lepiej jest postawić na usługi agencji interaktywnej, która posiada już swoje własne zaplecze i jest w stanie wykorzystać je na korzyść własnych klientów.

Podsumowanie

Wiedząc już, co to jest zaplecze SEO można zrozumieć, jak ważnym elementem pozycjonowania potrafi ono być. Należy jednak rozważyć, czy tak właściwie warto tworzyć to własne, czy może rozsądniej będzie sięgnąć po usługi agencji interaktywnej, która posiada już je w rozbudowanej i doskonale przygotowanej formie. Z pewnością będzie to bardziej ekonomiczne, a może się też okazać po prostu rozsądniejsze. Własne zaplecze SEO warto stworzyć wyłącznie wtedy, gdy jest się w stanie czekać na jego efekty nawet kilkanaście miesięcy, ale też gdy posiada się kilka różnych stron. Tylko wtedy bowiem będzie się w stanie wykorzystać maksimum jego potencjału.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!