Co to jest network marketing?

Co to jest network marketing?

Co to jest network marketing? To inaczej marketing sieciowy (MLM), którego funkcjonowanie wiąże się ze stworzeniem grona sprzedawców. Osoby związane z tym rodzajem marketingu starają się przyciągać do sprzedaży produktów kolejne osoby. Dzięki temu mogą liczyć na prowizje i nie dotyczy to tylko towarów lub usług, które sami sprzedali, ale również otrzymują prowizję od tego co udało się sprzedać pozyskanym osobom. Dochody w network marketingu są uzależnione od ilości sprzedawców działających w tym biznesie i wielkości sprzedaży.

Czym jest network marketing?

Biznes MLM oznacza marketing wielopoziomowy lub marketing sieciowy. Jest to rodzaj handlu, w którym promocja i sprzedaż towarów opiera się na zasadzie sprzedaży bezpośredniej: bezpośrednio od producenta do konsumenta. Producenci rezygnują z drogiej, bezosobowej reklamy, na której opierają się klasyczne firmy. Zamiast tego dystrybucję produktów ułatwia osobiste doświadczenie dużego zespołu sprzedawców, którzy znają produkt i mogą podzielić się własnymi historiami o jego skuteczności.

Rozróżnia trzy etapy sprzedaży bezpośredniej:

  • Kupowanie produktów tylko dla siebie z rabatem dystrybutora
  • Dystrybucja towarów wśród swoich znajomych i otrzymywanie odsetek od każdej transakcji
  • Poszerzanie sieci dystrybutorów i pozyskiwanie nowych sprzedawców.

W network marketingu ostatni punkt odgrywa znaczącą rolę w promocji na rynku. Aby zwiększyć sprzedaż, firma produkcyjna motywuje swoich dystrybutorów nie tylko do zwiększania sprzedaży, ale także do pozyskiwania nowych członków i budowania własnego zespołu. Jednocześnie celem sprzedawcy jest nie tyle znalezienie chętnych do dystrybucji produktów, ile nauczenie ich, jak robić to skutecznie. W końcu wynagrodzenie nie zależy od liczby zaproszonych agentów, ale od wartości sprzedanego przez nich towaru. Jeśli dystrybutor dobrze wykonał tę pracę, a jego uczniowie odnieśli sukces w sprzedaży, zasłużenie otrzyma dodatkowy dochód z transakcji tych, których zaprosił do biznesu.

Budowanie biznesu za pomocą network marketingu

Marketing sieciowy, jako dziedzina sprzedaży bez pośredników, daje osobom pragnącym zostać przedsiębiorcami możliwość zbudowania własnego, niezależnego biznesu przy minimalnych kosztach początkowych. Network marketing to indywidualna decyzja każdego przedsiębiorcy – czy zacząć robić marketing sieciowy. Dziś na całym świecie można nazwać milionerami tych, którzy zarobili pieniądze dzięki temu systemowi marketingu. Jest legalny i popularny. MLM to sposób promocji towarów, którego istotą jest przekazywanie informacji o produkcie od osoby do osoby. Konsument kupuje towar od dużego producenta. Główna różnica w marketingu polega na tym, że nie ma dużych pośredników, którzy dokonują hurtowych zakupów, a następnie sprzedają towary.

Dodatkowo producent w ten sposób oszczędza na rozbudowanej reklamie, wynajmie lokalu pod sklep czy tworzeniu sklepu internetowego. Duże firmy wydają ponad 50% ostatecznych kosztów produktów na profesjonalną reklamę i dystrybucję towarów. W związku z tym podnosi to koszt samego produktu w przyszłości, dzięki czemu firma generalnie osiąga zysk. A dzięki network marketingowi reklamę i pośredników można usunąć z całkowitego kosztu, czyli sumy kosztów produkcji, sprzedaży i procentu przychodu firmy.

Korzyści z network marketingu

Marketing sieciowy odpowiada za większość sprzedaży. Sprzedawcą może zostać tam każda osoba, która negocjuje z kierownikiem regionalnym i otrzymuje więcej katalogów, oryginalny cennik towarów. Następnie sprzedawca opowiada potencjalnym klientom o kosmetykach, pokazuje katalog, a użytkownicy zamawiają u niego towary. Sprzedawca wysyła zamówienie do biura, z którego pochodzą kosmetyki. Zaletą dla sprzedawcy jest to, że katalog zawiera cenę z narzutem, a sam towar ma niższą cenę. Jak każda inna branża, network marketing ma swoje plusy i minusy. Dotyczy to głównie dystrybutorów, którzy zaczynają angażować się w tego typu działalność.

Korzyści marketingu sieciowego dla dystrybutora:

  • Możliwość uzyskania praktycznie nieograniczonych zarobków
  • Można stale pracować nad sobą, rozwijać swoje kwalifikacje zawodowe
  • Niezależność od pracodawców i szefów
  • Dystrybutor ma własną działalność gospodarczą, a zainwestował minimalną kwotę własnych środków.

Pomimo wszystkich pozytywnych aspektów marketingu sieciowego, ten biznes nie jest bez wad. Zarobki są raczej niestabilne, bo dziś dystrybutor będzie miał zamówienia i będzie miał zyski, ale jutro może nie być chętnych. Ponadto na początku takie dochody będą minimalne, dopóki nie pojawi się duża sieć stałych klientów. W network marketingu przedsiębiorca będzie musiał stale komunikować się z nieznajomymi, oferować swoje produkty. Jeśli nie jest wystarczająco komunikatywny lub nie wie, jak przyciągnąć klienta, nie będzie oczekiwanych dochodów.

Wiele firm nakazuje dystrybutorom okresowe kupowanie na własny koszt określonej ilości towarów. Może się zdarzyć, że produkty te nigdy nie zostaną sprzedane.Ta forma biznesu nie jest odpowiednia dla każdego, ponieważ trzeba mieć silny charakter i umieć zaprezentować zalety produktu w taki sposób, aby ludzie go kupowali. Ale jeśli dystrybutor wie, jak to zrobić lub jest gotowy do dalszej nauki, to z czasem może osiągnąć duże zyski.