co to jest marketing sieciowy

Co to jest marketing sieciowy?

Kiedy ludzie są zdezorientowani, jeśli chodzi o znalezienie sposobu na zarabianie pieniędzy, bardzo szybko są znajdowani przez różne organizacje marketingu sieciowego, od razu oferujące wiele niesamowitych możliwości. Co to jest marketing sieciowy?To system promocji produktu poprzez pocztę pantoflową. Nazywa się to również marketingiem MLM – wielopoziomowym. Firmy stosujące ten model eliminują w ten sposób wielu pośredników, np. rezygnację z reklamy telewizyjnej. Cała praca nad promocją towaru jest wykonywana przez konkretne osoby, a firma MLM pobiera za to określony procent od kwoty transakcji.

Czym jest marketing sieciowy?

Biznes sieciowy to tworzenie sieci partnerów i konsumentów produktów firmy, czyli tak zwanych dystrybutorów. Oni z kolei tworzą własną sieć dystrybutorów i tak dalej w nieskończoność. Dystrybutor otrzymuje określony procent od każdej sprzedaży swojej sieci. Głównym celem marketingu sieciowego jest sprzedaż towarów lub usług poprzez maksymalny zasięg ludzi. Poprzez marketing wielopoziomowy sprzedawane są nie tylko kosmetyki i suplementy diety, ale także produkty do kuchni, ubrania, buty.

Jak buduje się marketing sieciowy?

W sumie istnieje kilka modeli biznesu sieciowego:

  • Model binarny – polega na zaangażowaniu dwóch osób, które muszą przyciągnąć jeszcze dwie i tak dalej.
  • Matrix – przyciąga się ludzi i wzbudza zainteresowanie nie tylko ze swojej linii, ale także z kolejnych Taka sieć może obejmować do 300 lub więcej.

Oto przykład: firma sieciowa działa na zasadzie matrycy i nagradza swoich partnerów. Celem dystrybutora jest przyciągnięcie 5 osób, które z kolei powinny przyciągnąć kolejnych 5 osób. W tym przypadku pierwszą linią ludzi są jego bezpośredni partnerzy, z którymi prowadzi szkolenia. Druga linia będzie miała już 30 osób, firma z kolei przypisuje określony poziom lub stanowisko, dobry dystrybutor otrzymuje procent za każdego przyciągniętego partnera, nie tylko z pierwszej linii, ale także drugiej i trzeciej i tak dalej w nieskończoność. Na każdym poziomie nadawany jest nowy tytuł.

Czy na biznesie sieciowym można zarobić?

W biznesie sieciowym można zarobić, ale jest to trudne. Istnieją trzy sposoby na zarabianie pieniędzy:

  • Zainteresowanie przyciągniętych partnerów. Dostaje się pewien procent od każdej przyciągniętej osoby. Im więcej takich osób tym większa kwota. Ale ważne jest, aby zachować swoją sieć. Jeśli dystrybutor z sieci opuści projekt, trzeba będzie kogoś ponownie zrekrutować. W związku z tym zostanie to odzwierciedlone w zarobkach.
  • Otrzymywanie bonusów. Wiele firm sieciowych zapewnia premie i nagrody za określone działania. Na przykład, jeśli ktoś ma 30 podwładnych, otrzymujesz nowy status, a firma daje za to jakąś nagrodę.
  • Odsprzedaż produktów. Na przykład ktoś jest członkiem firmy sieciowej w dziedzinie mydła lub produktów kosmetycznych. Zgodnie z regulaminem firmy otrzymuje przedmiot po obniżonej cenie i może go sprzedać z premią. Procentowy narzut waha się od 15 do 30%. Jego zarobki to marża uzyskana z produktu.

Jakie są wady marketingu sieciowego?

Niewielu odnosi sukcesy w biznesie sieciowym. Pierwsze owoce można uzyskać w okresie od 6 miesięcy do 2 lat. W związku z tym można wyróżnić następujące wady MLM:

  • Negatywne nastawienie ludzi do biznesu sieciowego.
  • Możliwe pogorszenie relacji z bliskim kręgiem ludzi: przyjaciółmi, krewnymi i współpracownikami. Ponieważ pierwszą linią dystrybutorów będzie rodzina, przyjaciele i koledzy, którzy mogą mieć negatywne nastawienie do tej inicjatywy.
  • Istnieje wysokie ryzyko wypalenia. Wynika to z faktu, że większość osób, którym zaproponuje się udział w projekcie, odrzuci ofertę. Według statystyk nawet 95% negocjacji kończy się niepowodzeniem.Tylko nieliczni mogą wyrazić zgodę po dokładnym rozważeniu.
  • Presja psychologiczna, którą będzie wywierał zarówno mentor (osoba, która przyprowadziła Cię do projektu), jak i bliskie otoczenie. Firmie nie opłaca się przerywać łańcucha swoich dystrybutorów, w tym mentora. Firmy realizują silną motywację swoich partnerów poprzez szkolenia. Obiecuje się im stały dochód, który będzie rósł wykładniczo. Zamknięcie kręgu z powodu niskiej wydajności pracy będzie negatywnie odnosić się do udziału w marketingu sieciowym.
  • Niestabilne zarobki. MLM nie zapewnia stałej pensji, żyje z odsetek. Odsetki te będą naliczane tylko wtedy, gdy uda się przyciągnąć ludzi do projektu. Dlatego na początku możliwy jest całkowity brak dochodów.
  • Praca zdalna, która może zająć więcej czasu niż praca biurowa. Życie dystrybutora lub mentora to ciągłe spotkania i perswazje. Dziennie można zorganizować do 5 spotkań, które mogą trwać do 1 godziny. Jednocześnie nie jest faktem, że każdy z nich zakończy się sukcesem.

Co jest ważne w marketingu sieciowym?

Nauka jest niezwykle ważna w MLM, ponieważ jest to relacja wygrana – wygrana. Im więcej osób, które są zatrudnione, osiągnie wyniki, tym wyższy będzie wynik osoby werbującej do pracy w marketingu sieciowym. Rekrutuje ona dystrybutorów do tego, aby: sprzedawać, rekrutować nowych dystrybutorów i szkolić ich. Nawiasem mówiąc, to właśnie dzięki przedsiębiorstwom MLM wiele osób odkrywa kursy rozwoju osobistego. Bo w marketingu sieciowym zawsze jest dużo szkoleń: ze sprzedaży, z organizacji zespołu, z tworzenia niezbędnych wewnętrznych przekonań wśród pracowników.