Co to jest Google Ads?

Co to jest Google Ads?

Google Ads to coś, o czym słyszał niemal każdy początkujący biznesmen, który dopiero co założył swoją firmę i chce jak najefektywniej wypromować ją w Internecie. Stanowi ono podstawę kampanii marketingowej wielu firm – również tych największych, które potrafią inwestować w niego mnóstwo pieniędzy. Nie wzięło się to znikąd, a wynika z jego charakterystyki. To właśnie na jej przedstawieniu skupimy się w naszym dzisiejszym wpisie. Wyjaśnimy też, jak rozpocząć korzystanie z tejże usługi.

Czym tak właściwie jest Google Ads?

Co to jest Google Ads? W skrócie można je nazwać usługą oferowaną przez Google, skupiającą wokół siebie firmy zainteresowane promocją siebie i własnych produktów w Internecie. Działa ona na dwóch płaszczyznach:

  • w wyszukiwarce – dzięki tej usłudze można szybko opublikować własną reklamę w obrębie wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google. Pojawi się ona na ich szczycie, jako wpis sponsorowany;
  • na stronach partnerskich – bliźniaczy program Google AdSense pozwala właścicielom różnego rodzaju stron zarabiać na wyświetlaniu reklam. Tych reklam, które tworzy się w obrębie usługi Google Ads.

Specyfika działania systemu Google Ads pozwala na dokładne targetowanie własnych reklam. To właśnie od niego zależy skuteczność konkretnej kampanii marketingowej. Wybrać można wszystko – od zasięgu (może być globalny, ale też ogólnopolski czy lokalny), przez wiek odbiorców i ich płeć, aż po słowa kluczowe, które zostaną wpisane w wyszukiwarce, a pod którymi ma się wyświetlać reklama. To te ostatnie są w tym wszystkim najważniejsze, gdyż to one mają największy wpływ na konwersję.

Reklama stworzona w Google Ads potrafi być szalenie skuteczna, ale tylko wtedy, gdy zostanie odpowiednio zoptymalizowana. Niektóre słowa kluczowe na przykład mogą wydawać się opłacalne, ale w rzeczywistości takie nie są. Inne zaś są z pozoru niewiele znaczące, ale w większym stopniu przekładają się na konwersje.

Google Ads wymaga doładowania konta, zanim rozpocznie się kampanię. Działa to w formie pre-paidu, w którym za każde wyświetlenie i kliknięcie (za to pierwsze płaci się mniej) pobierana jest stosowna opłata. Jej wielkość jest oczywiście zależna od konkurencyjności miejsca, w które tak właściwie się trafiło. Jedne słowa kluczowe będą miały większą konkurencję ze strony reklamodawców (będą droższe), a inne – znacznie mniejszą. Umiejętne lawirowanie między nimi jest kluczem do właściwego zarządzania własnym budżetem reklamowym.

Co to jest Google Ads?

Jak rozpocząć korzystanie z Google Ads?

Wiedząc już, co to jest Google Ads, można zastanawiać się, jak tak właściwie zacząć z niego korzystać, by od razu zapewnić sobie i swojej firmie możliwość dotarcia do tak wielu potencjalnych klientów, jak to tylko możliwe. Opcje są tutaj dwie. Można podejść do tego systemu samodzielnie, albo też sięgnąć po usługi agencji interaktywnej specjalizującej się w operowaniu właśnie w jego obrębie.

Samodzielne zarządzanie własnymi kampaniami Google Ads jest w stanie przynieść wiele korzyści, w tym przede wszystkim możliwość nauczenia się tego, co się sprawdza, a co – nie do końca. Dzięki niemu ma się nad wszystkim kontrolę i może się wprowadzać zmiany bardzo elastycznie, niezależnie od jakiejkolwiek umowy. Jednego miesiąca można więc przeznaczać na całość inny budżet niż kolejnego. Samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads to jednak również konieczność zaopatrzenia się w nieco większy budżet. Zanim bowiem osiągnie się efektywność w promowaniu, trzeba próbować, testować i wiele analizować. Pochłania to zatem również wiele czasu, który równie dobrze można byłoby poświęcić na rozwijanie własnej firmy.

Opcją, która wydaje się idealna jest sięgnięcie po usługi firmy profesjonalnie zajmującej się kampaniami w ramach Google Ads. Jednym z wielu plusów tego rozwiązania jest pewność co do efektów. Doświadczenie tego typu firm pozwala im pracować sprawnie i szybko, ale też wybierać rozwiązania idealne – takie, których potencjał na przyniesienie pozytywnych rezultatów jest największy. Umożliwiają przy tym najbardziej efektywne wykorzystanie własnego budżetu na reklamę. To zakłada nie tylko znalezienie tych słów kluczowych i ustalenie targetu, który okaże się korzystny, ale też odrzucenie tych, które nie będą zbyt opłacalne, a zamiast tego – jak to się mówi – będą „przepalać budżet”. Skorzystanie z usług agencji pozwoli też poświęcić więcej własnego czasu na to, by rozwijać własny biznes. To z kolei z pewnością wpłynie na niego lepiej niż tracenie własnego czasu na naukę obsługi Google Ads oraz tworzenia takich kampanii marketingowych, które rzeczywiście będą skuteczne i opłacalne.

Podsumowanie

Google Ads to system, który potrafi być jedynym potrzebnym do prowadzenia efektywnego i przynoszącego rzeczywiste korzyści marketingu internetowego. Zanim jednak się po niego sięgnie, warto zapoznać się z tym, czym on tak właściwie jest i co składa się na jego skuteczność. Tylko wtedy bowiem będzie można stworzyć kreacje, które przełożą się na ostateczny zysk. O ten w końcu tak właściwie w całej reklamie chodzi.