Co możesz osiągnąć, jeśli podzielisz swoje konto Google Ads na odpowiednie kampanie i grupy reklam?

Co możesz osiągnąć, jeśli podzielisz swoje konto Google Ads na odpowiednie kampanie i grupy reklam?

Google Ads jest bardzo specyficznym, a zarazem potężnym narzędziem do tworzenia własnych kampanii marketingowych w obszarze Internetu. Jego specyfika sprawia, że można je wykorzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to taki, w którym wyniesie się z niej całe mnóstwo korzyści w postaci wejść czy konwersji, a przy okazji na reklamę wyda się niewiele. Słowem: odniesie się sukces w kampanii. Drugi sposób to taki, w którym przepali się cały budżet na bardzo kosztowne działania, a te nie przyniosą zysku, który uczyni te działania opłacalnymi. Dlatego właśnie zawsze trzeba zmierzać do jak najbardziej optymalnego wykorzystania narzędzia Google Ads. To powstało w końcu z myślą o przynoszeniu korzyści. Dziś porozmawiamy o jednym ze sposobów na to, aby jeszcze skuteczniej trzymać to wszystko w ryzach.

Kampanie i grupy reklam – co są Ci one w stanie przynieść?

Aby poznać moc kampanii i grup reklam, musisz tak naprawdę zrozumieć, czym tak właściwie one są. Kampania jest czymś nadrzędnym – to w jej obrębie znajdują się grupy reklam. Tworząc konkretną kampanię, musisz określić planowane wydatki, miejsce wyświetlania reklam oraz wszelkie inne ustawienia, które będą się tyczyły każdej grupy reklam w jej obrębie. Jeśli więc sprzedajesz elektronikę, utwórz kampanie „Telewizory”, „Nagrywarki” i inne. Co możesz osiągnąć, jeśli podzielisz swoje konto Google Ads na odpowiednie kampanie i grupy reklam? Grupy reklam to bardziej specyficzne klastry, w których nakierujesz konkretne reklamy na słowa kluczowe. Jeżeli masz zatem telewizory, w grupach możesz się skupić na ich typach (plazmowe, LCD i inne), w ramach konkretnej grupy tworząc słowa kluczowe ściśle z nią związane.

Warto wiedzieć: jeżeli chcesz odpowiednio podzielić swoje kampanie i grupy reklam, wręcz musisz zacząć robić to od samego początku. Jeżeli zmodyfikujesz organizację własnego konta już po utworzeniu dużej liczby kampanii i grup, spowoduje to utratę wielu danych i jest w stanie doprowadzić do spadku skuteczności reklam.

Co tak właściwie da Ci odpowiedni podział kampanii i grup reklam? Przede wszystkim:

  • możliwość efektywnego śledzenia efektów reklam, dzięki czemu z łatwością wychwycisz, gdzie jest problem i która z grup nie przynosi odpowiednich rezultatów – będziesz mógł to zmienić celem poprawy szerzej pojętej skuteczności;
  • uporządkowanie w kampaniach, które może na początku nie wydaje się być czymś istotnym, ale później może mieć naprawdę duże znaczenie. Wiele firm kończy z setkami kampanii, a trzymanie w nich porządku jest podstawą;
  • unikanie tworzenia bardzo podobnych kampanii – posiadając setki kampanii reklamowych nie sposób jest się w tym wszystkim odnaleźć (jeśli oczywiście nie uporządkuje się tego). Często więc powtarza się kampanie, tworząc bardzo podobne reklamy i tak naprawdę tracąc na tym czas i pieniądze;
  • efektywniejsze zarządzanie budżetem – dzięki odpowiedniemu podziałowi można zyskać dostęp do statystyk konkretnych grup i segmentów, a tym samym lepiej wychwycić te, które pobierają za dużo pieniędzy.

Czy warto nad tym pracować w pojedynkę?

Choć wiele firm (zwłaszcza tych jednoosobowych) rozpoczyna tworzenie własnych kampanii marketingowych w pojedynkę, bez pomocy z zewnątrz, często prowadzi to do dość dużego chaosu i niezorganizowania oraz płynącego w parze z nimi braku skuteczności. Ludzie sami w sobie rzadko kiedy patrzą na to, w jaki sposób tworzą swoje kampanie i jak porządkują je w obrębie systemu. Liczy się tylko efekt. Jest to bardzo błędne podejście, które później tylko nabiera na sile. Wraz z pojawianiem się każdej kolejnej kampanii (większe firm potrafią mieć ich tysiące) pojawia się problem z odszukiwaniem tych potrzebnych i wybieraniem tych, które nie przynoszą efektów.

Właśnie ze względu na to, jeśli pracujesz nad internetową kampanią własnej firmy, powinieneś rozważyć sięgnięcie po usługi profesjonalnej agencji interaktywnej. Prawda, za jej usługi zapewne będziesz musiał zapłacić. Ona jednak zadba o wszystko, co jest związane z Twoją obecnością w świecie reklamy internetowej. Właściwe zarządzanie kontem Google Ads i porządkowanie tego, co się robi jest w stanie przynieść całe mnóstwo korzyści – jeśli nie wierzysz, w rozdziale powyżej powiedzieliśmy Ci, co możesz osiągnąć, jeśli podzielisz swoje konto Google Ads na odpowiednie kampanie i grupy reklam. Agencja zajmie się tym za Ciebie w zakresie zależnym od umowy, którą z nią podpiszesz.

Podsumowanie

Wiedząc już, co możesz osiągnąć, jeśli podzielisz swoje konto Google Ads na odpowiednie kampanie i grupy reklam musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak istotnym elementem w tworzeniu własnej kampanii marketingowej tak właściwie to jest. Nigdy więc tego nie bagatelizuj, zawsze starając się utrzymać w tym wszystkim porządek. Choć wydaje się to być czysto techniczną i indywidualną sprawą (w końcu w chaosie też można się odnajdywać), tak właściwie jest istotnym czynnikiem wpływającym na ostateczny sukces z konkretnej kampanii marketingowej. Ten osiąga się nie tylko przez rzeczywiste działania, ale i odpowiednie ich rozplanowanie oraz kontrolowanie. To zaś jest możliwe wyłącznie przy ich właściwym zorganizowaniu.