fbpx

Co daje SEO?

Pozycjonowanie stron

Co daje SEO? Pozycjonowanie stron internetowych jest to zdecydowanie coś, co jest obecnie niezwykle istotne w kwestii walki na współczesnym rynku, zarówno internetowym jak i rzeczywistym. Należy sobie zobrazować fakt, że współcześnie niemal nie ma rozgraniczenia na biznes wirtualny oraz ten prowadzony w realu. Jedyna różnica jest taka, że część biznesów jest prowadzonych wyłącznie w Internecie, natomiast w sieci ogólnoświatowej  obecny musi być każdy przedsiębiorca. Obecność ta może być większa lub mniejsza, możemy za pomocą Internetu się tylko reklamować, możemy również równolegle do punktów stacjonarnych oferować w nich swoje towary oraz usługi.  Posiadanie strony internetowej jest to podstawa naszej obecność w Internecie, ale w Internecie nie wystarczy być obecnym. Trzeba być również zauważalnym. Zauważalnym możemy się stać jeśli nasza strona jest dobrze pozycjonowana. 

Jak pozycjonować stronę internetową? 

Pozycjonowanie strony internetowej jest to nic innego, jak sprawienie, aby po wpisaniu w wyszukiwarce danego hasła, pojawiła się możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania nasza firma. Metod na pozycjonowanie jest naprawdę wiele i powstają coraz to nowsze. Dla przykładu kiedyś główna rolę odgrywało pozycjonowanie SEO, obecnie choć jest to jedna z najważniejszych metod, to nie jest jedyna. Wynika to między innymi z tego, że od czasu powstania pozycjonowania, zmieniły się znacząco algorytmy pozycjonujące, mamy również więcej różnego rodzaju mediów internetowych, które powodują, że w nich można inaczej pozycjonować.  Doskonałym przykładem tego stanu rzeczy, jest kwestia wyświetlania filmów na popularnych serwisach, w których każdy może film wrzucić. Algorytmy działają w taki sposób, że na przykład wyświetlają takie filmy, które generują dużo komentarzy. Algorytm interpretuje takie działanie, jako potwierdzenie, że dany film jest interesujący. Oprócz SEO mamy więc dość sporo innych narzędzi, aby przebić się w Internecie, ale SEO mimo wszystko jest to narzędzie w dalszym ciągu jedno z najlepszych. Zaraz opowiemy sobie dlaczego. 

Ewolucja SEO – jak zmieniały się algorytmy? 

Kiedyś pozycjonowania nie było w ogóle. Jednak wielu użytkowników Internetu miało problem z wyszukiwaniem stron, które były w ich zainteresowaniu. Sprawa zaczęła się jeszcze bardziej komplikować, kiedy stron internetowych zaczęło powstawać coraz więcej i to w tempie wykładniczym. Często aby trafić na ciekawą stronę, należało mieć jej dokładny adres. Było to jak można się domyślić dość kłopotliwe. Firmy, które stworzyły przeglądarki internetowe, doszły do wniosków, że potrzebują algorytmów, które będą wyszukiwać stron z kategorii tych, jakie są w zainteresowaniu internauty. Pierwszy algorytm wyszukiwał takich stron, które zawierały w sobie jak najwięcej powtórzeń frazy kluczowej, którą użytkownik wpisywał w wyszukiwarce. Przez chwilę działało to dobrze, jednak właściciele stron zaczęli wrzucać teksty wypełnione frazami kluczowymi, co spowodowało pewnego rodzaju „wyścig zbrojeń”. Strony jakie były polecane internautom, co prawda często były powiązane z tym, co chcieliśmy znaleźć, ale  ich jakość była wątpliwa. Z czasem algorytmy zaczęły wymagać coraz bardziej jakościowych oraz unikalnych tekstów.

Co daje SEO?

Co daje SEO?

Często osoby, które zaczynają przygodę z SEO zaczynają zadawać pytania, co tak właściwie daje im pozycjonowanie SEO. Temat ten można wytłumaczyć na kilka sposobów, ale najważniejsze są trzy. Przede wszystkim powinniśmy sobie powiedzieć o tym, że jeśli nasza strona jest dobrze pozycjonowana, to pojawia się oczywiście wysoko w wynikach wyszukiwania, do powoduje, że mamy na stronie duży ruch. Dobre pozycjonowanie SEO powoduje również to, że nasza strona jest również pozycjonowana tak, że osoby, które na nią trafią są zainteresowane naszymi towarami lub usługami. Dzięki temu, jest duże prawdopodobieństwo tego, że ktoś od nas coś kupi, lub zamówi usługę. To jest też często miara, jaką się mierzy to, czy strona jest dobrze pozycjonowana, czyli ile odwiedzin strony trzeba, aby ktoś został naszym klientem.

Druga sprawa to porównanie pozycjonowania SEO, w kontrze do innych metod. Pozycjonowanie SEO jest metodą bardziej długotrwałą, wymaga więcej pracy i czasu, ale przede wszystkim daje zdecydowanie lepsze efekty. Szczególnie dotyczy to tego, że więcej osób trafia na naszą stronę i faktycznie szuka tego, co może u nas znaleźć. Tego typu zawężenie zakresu innymi słowy „targetowanie” może być wykonalne dzięki pozycjonowaniu SEO i w zasadzie możemy to zrobić najlepiej dzięki tej metodzie.  Dodatkowo jest to metoda, którą można wykonać samodzielnie, jeśli oczywiście mamy pewne podstawowe „know-how” z tej dziedziny, ale podstawy nie są trudne. Dzięki temu jeśli działamy w nietypowej niszy i nie mamy zbyt dużej konkurencji na rynku, możemy samodzielnie dość dobrze pozycjonować własną stronę. 

Ostatecznie trzeba powiedzieć jeszcze o jednej ważnej sprawie, a mianowicie o takiej, że pozycjonowanie za pomocą SEO, daje nam gwarancję najtrwalszego efektu. Strona raz dobrze pozycjonowana, szybko nie będzie tracić pozycji, nawet jeśli dalszego pozycjonowania zaprzestaniemy. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!