Audyt SEO - jak?

Audyt SEO – jak?

Aby pozycjonowanie strony internetowej miało sens, należy odpowiednio się do niego przygotować. Tak, aby było ono uporządkowane i odpowiednio przemyślane. Nie można przy tym przejść od razu do „akcji” – zanim się to zrobi, warto pozyskać odpowiedni plan, według którego będzie się podążać. W jego przygotowaniu, ale też w stawianiu właściwych pierwszych kroków jest w stanie pomóc audyt SEO. Jak jednak go opracować, by był on odpowiednio użyteczny? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.

Jak opracować wartościowy audyt SEO?

Choć nie każdy o tym wie, jedną z kluczowych rzeczy w procesie pozycjonowania jest audyt SEO. Jak go przeprowadzić, by okazał się on przydatny i stanowił podstawę do efektywnego pozycjonowania? Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które pomogą w jego przygotowaniu.

  1. Określenie własnych zamierzeń związanych z pozycjonowaniem. Audyt SEO nigdy nie jest wykonywany „na sucho”, w sposób bardzo ogólny. Zawsze bierze pod uwagę indywidualne cele, z którymi podchodzi się do całej usługi pozycjonowania. Zanim więc się go podejmie, warto przygotować sobie pewnego rodzaju plan. Podstawą w nim jest ustalenie słów kluczowych, w które zamierza się celować. To coś, co tworzy bazę do audytu SEO. Jedną z ważniejszych rzeczy jest także po prostu stworzenie własnej strony lub sklepu. Jeśli te jeszcze nie istnieją, audyt nie będzie miał sensu.
  2. Zwrócenie uwagi na kod własnej strony lub sklepu. Audyt SEO musi skupiać się między innymi na kodzie witryny internetowej. Google jako podstawę traktuje dziś to, aby konkretna strona ładowała się błyskawicznie. Nie ma się czemu dziwić – współczesny użytkownik nie należy do najbardziej cierpliwym. Kod musi być prosty, czytelny i odpowiednio zoptymalizowany. Nie można też pozwolić sobie na zawieranie w nim elementów, z których wcale się nie korzysta (skrypty, czcionki i inne).Audyt SEO - jak?
  3. Skupienie się na treściach. Treści stanowią podstawę współczesnego pozycjonowania. Warto przeanalizować je w opracowywanym przez siebie audycie, zwracając uwagę na ich czytelność (liczy się tutaj odpowiednia ich struktura, stosowanie pogrubień, pochyleń, list – ale tylko w tych miejscach, w których jest to uzasadnione), odpowiednia długość (nie ma tutaj konkretnej liczby znaków – jest za to wyczerpywanie tematu konkretnego tekstu, bardzo w tym wszystkim istotne), nasycenie słowami kluczowymi (z rozwagą i tylko w naturalny sposób – Google już dawno wie, jak odmieniać wyrazy) oraz szeroko pojęta wartościowość (treści muszą być istotne z punktu widzenia osoby zainteresowanej konkretnym tematem).
  4. Analiza konkurencji. Dobry audyt SEO to taki, który bierze pod uwagę działania podejmowane przez konkurencję. Musi on wybrać co najmniej kilku bezpośrednich konkurentów i wyszczególnić wszystko to, co robią oni dobrze w zakresie pozycjonowania. Dobrze byłoby również, gdyby wskazał działania nie do końca godne pochwały. Wtedy też będzie się miało świadomość co do tego, czego później będzie można unikać. Analiza konkurencji pozwoli być o krok przed nią i wdrażać w życie rozwiązania, które na pewno się opłacają.
  5. Analiza off-site, a zatem wszystkiego, co dzieje się poza stroną, a ma z nią związek.

Naturalnie rzecz biorąc każda z wyżej wspomnianych rzeczy wymaga rozeznania w tematyce pozycjonowania. Nie da się przeprowadzić fachowego audytu bez perfekcyjnej znajomości całej tematyki. Jeżeli więc nie dysponuje się odpowiednią wiedza, warto rozważyć skierowanie się ku profesjonalistom.

Czy audyt SEO warto przygotowywać samodzielnie?

Audyt SEO jest czymś, co powinno być jak najbardziej kompleksowe i bezstronne. Niestety, w przypadku tego wykonywanego samodzielnie nie sposób jest zachować tego braku stronnictwa. Zwłaszcza jeśli własną stronę czy sklep robiło się samodzielnie. Przeprowadzenie audytu na własną rękę wymaga mnóstwa umiejętności i kompleksowej wiedzy, której nie sposób jest zebrać w tydzień, dwa czy miesiąc, a która powinna bazować na wieloletnim doświadczeniu. Audyt jest też czymś, co powinno objąć każdy aspekt mający wpływ na pozycjonowanie. Przeprowadzając go samodzielnie wiele rzeczy można pominąć – czy to z przeoczenia, czy też po prostu z braku należytej wiedzy.

Nie ulega więc wątpliwości, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest powierzenie audytu profesjonalistom – firmie, która będzie w stanie przygotować go w sposób profesjonalny. Najlepiej jest wybrać tutaj agencję interaktywną z jak największym doświadczeniem. Audyt zaś warto przeprowadzić dwukrotnie – przed i po podjęciu się działań optymalizacyjnych. Wtedy też będzie się miało pewność, że w najlepszy sposób przygotowało się własny serwis czy sklep do dalszych działań w zakresie pozycjonowania.

Podsumowanie

Jednym z najistotniejszych elementów procesu skutecznego pozycjonowania stron jest audyt SEO. Jak go przeprowadzić, by mieć pewność, że będzie można na nim polegać? Przede wszystkim profesjonalnie i kompleksowo. Należy przy tym pamiętać, że istnieją agencje interaktywne, które z chęcią zajmą się jego przygotowaniem. Jeśli nie w pierwszym audycie wstępnym, to w późniejszym, ale warto sięgnąć po ich pomoc.