fbpx

Audyt SEO - co zawiera?

Audyt SEO

Audyt SEO – co zawiera? Większość webmasterów nie rozumie, dlaczego konieczne jest przeprowadzenie audytu witryny. Nie wiedzą, że zbudowanie strony internetowej to tylko jeden krok. A jego promocja to kolosalne dzieło, które ma na celu popularyzację zasobu internetowego. Do przeprowadzenia audytu nie wystarczy sama znajomość SEO. Minimalna wiedza nie pozwala na osiągnięcie rezultatów. Nie można podnieść witryny według pozycji bez specjalnych umiejętności i wiedzy.

Audyt strony SEO to analiza strony pod kątem zgodności z wymaganiami wyszukiwarek. Innymi słowy, za pomocą audytu strony możemy zrozumieć, jakie błędy uniemożliwiają nam szybkie poruszanie się w wyszukiwarkach.

Faktem jest, że tysiące stron o podobnej tematyce znalazło swoje miejsce w Internecie, a każda z nich walczy o miejsce na słońcu. Wiele projektów jest promowanych przy pomocy całego zespołu, w skład którego wchodzą profesjonalni optymalizatorzy, którzy potrafią opracować przejrzysty algorytm działań. W tym celu istnieje coś takiego jak audyt strony.

Kto potrzebuje audytu strony www ?

Ta procedura dotyczy każdego, kto ma własny zasób internetowy, który nie jest zbyt popularny. Chociaż witryny, które zajmują czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, również korzystają z audytu w celach prewencyjnych.

Etapy, w których wymagany jest audyt www:

  1. Podczas rewizji.
  2. Przed przygotowaniem do promocji.
  3. W trakcie promocji.

Możemy więc powiedzieć, że audyt strony jest koniecznością dla każdego, kto chce zwiększyć konwersję i ruch na osobistej stronie.

Audyt SEO - co zawiera?

Rodzaje audytów stron

Istnieje kilka rodzajów audytów stron internetowych – są to:

  • wyszukiwarka (sprawdzenie ruchu na stronie);
  • techniczny (identyfikacja problematycznych obszarów strony);
  • analiza treści;
  • analiza użyteczności;
  • przegląd i przygotowanie stron docelowych.

Audyt wyszukiwarek polega na optymalizacji zasobu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarek. Obejmuje to sprawdzenie obecności i konfiguracji robots.txt i sitemap.xml, duplikatów stron, analizę adresów URL dla stron internetowych wraz z poszukiwaniem wychodzących adresów URL. Bardzo ważne jest również masowe umieszczanie linków, rejestrowanie projektu w popularnych zasobach stron trzecich oraz wyszukiwanie i tworzenie stron lustrzanych. W tym przypadku pod uwagę brane są wskazówki, jak stosować liczniki ruchu przychodzącego.

Audyt techniczny opiera się na analizie funkcji oprogramowania witryny i obejmuje kilka ważnych punktów.

  1. Analiza szybkości ładowania stron.
  2. Sprawdzanie poprawności kodu HTML.
  3. Sprawdzanie możliwości adaptacji dla różnych ekranów.
  4. Sprawdzanie odpowiedniego wyświetlania w różnych przeglądarkach.
  5. Analiza działania systemu nawigacyjnego w zasobie internetowym.
  6. Sprawdzenie funkcjonalności przycisków kierujących do sieci społecznościowych.
  7. Znajdź uszkodzone adresy URL.
  8. Rejestracja kraju z błędem 404.
  9. Ustawianie ochrony treści przed kopiowaniem.

Analiza treści to jeden z najważniejszych punktów. Nawet najfajniejsza strona nie będzie promowana bez unikalnych i interesujących treści. Rodzaje treści:

  • audio;
  • wideo;
  • Zdjęcie;
  • tekst.

Najbardziej popularne są treści wideo. Po nim następuje treść zdjęcia, a następnie treść tekstowa. Najmniej popularne są treści audio, które ze względu na swoją specyfikę w żadnym wypadku nie mają zastosowania.

Tak więc audyt treści składa się z następujących punktów:

  1. Sprawdzanie trafności metatagów, czyli tytułu i opisu.
  2. Sprawdzanie nagłówków H1, H2 itd.
  3. Przydatność i wyjątkowość treści serwisu.
  4. Projektowanie artykułów pod kątem SEO.
  5. Optymalizacja treści tekstowych pod frazy kluczowe.
  6. Tworzenie rozrzedzonych treści (zdjęcia, filmy itp.)
  7. Linkowanie w tekście.
  8. Tworzenie tytułu i opisu tekstowego treści foto i wideo.

Analiza użyteczności serwisu to sprawdzenie zasobu internetowego pod kątem jego wygody dla użytkowników. W takim przypadku musisz wziąć pod uwagę lenistwo przeciętnego użytkownika i zapewnić najbardziej komfortowe warunki korzystania z witryny, menu, wyszukiwania, przełączania się między stronami / produktami / usługami itp.

Tutaj musisz upewnić się, że witryna jest zgodna z następującymi punktami:

  1. Interfejs powinien być intuicyjny.
  2. Projekt strony wykonany jest z uwzględnieniem współczesnych wymagań. Jest przyjazny i nie zniechęca do przeglądania stron.
  3. Konieczne jest stosowanie przyjemnych czcionek, odpowiednich kolorów i tła, aby nie wyróżniać się irytującymi wstawkami i innymi elementami.
  4. Dobra strona dostosowuje się do każdego urządzenia i jest równie dobrze wyświetlana na komputerach PC, tabletach, smartfonach itp.
  5. Budowanie stron metodą „bułka tarta”. Jest to system ułatwiający korzystanie z serwisu.
  6. Brak dużych formularzy rejestracyjnych, możliwość składania zamówień bez rejestracji i uproszczona kolejność informacji zwrotnych to ogromny plus dla zasobu internetowego.

Testowanie i przygotowywanie stron docelowych obejmuje wybór najlepszych sposobów tworzenia lub modyfikowania niektórych lub wszystkich tytułów, tagów opisu i tytułów stron. Zwiększy to skuteczność stron dla robotów wyszukiwania.

Każdy z rodzajów audytu, które zostały wymienione wcześniej, może znacznie zwiększyć znaczenie witryny jako całości. Każdy z punktów pozwoli Ci nieznacznie lub znacząco zwiększyć pozycję zasobu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Znalezienie specjalistów, którzy potrafią przeprowadzić wysokiej jakości audyt, nie jest trudnym zadaniem. W Internecie można znaleźć ogromną liczbę firm, które świadczą usługi SEO. Wystarczy skorzystać z wyszukiwania w przeglądarce.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!